13/11/2000 : Το F-16 Block 30 με τον Σμηναγό Κακκαβά συντρίβεται στη θάλασσα
Στις 13 Νοεμβρίου 2000, ο Σμηναγός (Ι) Κωνσταντίνος Κακκαβάς έχασε τη ζωή του όταν το αεροσκάφος του F-16C Block 30 όταν κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου.
Το αεροσκάφος συνετρίβη κατά τη διάρκεια άσκησης, που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο τριαντάχρονος χειριστής του, υποσμηναγός Κωνσταντίνος Ν. Κακκαβάς.
Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1970.
Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Σεπτέμβριο του 1990 (66η σειρά) και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1994 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Εκπαιδεύτηκε στο Σμήνος Μετεκπαιδεύσεως Α-7Η της 115 Πτέρυγας Μάχης (Σούδα) και τοποθετήθηκε στην 335 Μοίρα της 116 Πτέρυγας Μάχης (Άραξος) ως χειριστής στα αεροσκάφη Α-7Η. Στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε στο Σμήνος Μετεκπαιδεύσεως F-16 της 111 Πτέρυγας Μάχης (Νέα Αγχίαλος) και τοποθετήθηκε στην 330 Μοίρα της 111 ΠΜ ως χειριστής αεροσκαφών F-16.
Σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, όταν το αεροσκάφος F-16C Block 30 του οποίου ήταν χειριστής κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά του α/δ της Νέας Αγχιάλου, στις 13 Νοεμβρίου 2000.
Όλα έγιναν λίγο μετά τις 11.30 το πρωί. Το F-16 με χειριστή τον Κωνσταντίνο Κακκαβά από την Πάτρα έπαιρνε μέρος σε άσκηση. Όλα είχαν εξελιχθεί κανονικά, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, και ο πιλότος είχε βάλει κατά εικονικού στόχου. Ελάχιστα λεπτά αργότερα, άγνωστο ακόμη για ποιους λόγους, το F-16 κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή, κοντά στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, με αποτέλεσμα να παρασύρει στον θάνατο τον νεαρό υποσμηναγό.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το μαχητικό αεροσκάφος, μετά τη βολή εναντίον του εικονικού στόχου, δεν κατάφερε να πάρει ύψος και έτσι έπεσε στη θάλασσα. Ο άτυχος πιλότος, η σορός του οποίου δεν είχε σταθεί δυνατό να ανασυρθεί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους μέχρι αργά το βράδυ, είχε συμπληρώσει 550 ώρες πτήσης σε μαχητικά αεροσκάφη. Με τα F-16 είχε συμπληρώσει μόνο 120 ώρες. Αμέσως μετά το δυστύχημα στην περιοχή όπου ανευρέθηκαν τα συντρίμμια κατέπλευσαν σκάφη του Λιμενικού, ενώ κινητοποιήθηκαν τμήματα διάσωσης από την 111 Πτέρυγα Μάχης.
Λίγες ώρες μετά το δυστύχημα έφθασε στη Νέα Αγχίαλο επιτροπή εμπειρογνωμόνων με επικεφαλής τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας κ. Λυτζεράκο, προκειμένου να διευκρινισθούν τα αίτια της μοιραίας πτώσης.
Το αεροσκάφος άνηκε στην 330 Μοίρα με σειριακό αριθμό 88-0123.