26 Ιανουαρίου 2015: Τραγωδία για την Πολεμική Αεροπορία, η Ελλάδα βυθίζεται στο πένθος [vid]

 26 Ιανουαρίου 2015: Τραγωδία για την Πολεμική Αεροπορία, η Ελλάδα βυθίζεται στο πένθος [vid]

 

26 Ιανουαρίου 2015: Πολεμική Αεροπορία Τραγωδία με F-16 στην Ισπανία – Νεκροί δυο Έλληνες πιλότοι και εννέα Γάλλοι αεροπόροι

Τη Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015 και ώρα Ελλάδας 16:16, διθέσιο αεροσκάφος F-16D Block 50 της 111ΠΜ/341Μ, το οποίο συμμετείχε στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2015 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας, συνετρίβη κατά τη διάρκεια της απογείωσης με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό των δύο (2) Ιπταμένων.

Στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, ο Σμηναγός (Ι) Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, έγγαμος με ένα γιο, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.459 εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16 και ο Σμηναγός (Ι) Αθανάσιος Ζάγκας, 31 ετών, έγγαμος με ένα γιο και μία κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.128 εκ των οποίων οι 524 ώρες σε αεροσκάφη F-16.

Στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, βρίσκεται ομάδα εμπειρογνωμόνων με επικεφαλής τον Αρχηγό της Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαΐτση.

Λόγω ύπαρξης τοξικών – σύνθετων υλικών, η περιοχή του ατυχήματος έχει αποκλειστεί από τις ισπανικές Αρχές και εξειδικευμένο κλιμάκιο της Πολεμικής Αεροπορίας μετέβη με αεροσκάφος C-130, προκειμένου να συνδράμει στην πρόσβαση των επίγειων δυνάμεων στην εν λόγω περιοχή.

Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ’ αριθμ.

93-1084, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 1997 και είχε συμπληρώσει περίπου 4.056 ώρες πτήσεως.

Όταν εκτινάχθηκαν ήταν ήδη αργά…

Ο Παναγιώτης Λάσκαρης και ο Αθανάσιος Ζάγκας, οι δύο χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια άσκησης του ΝΑΤΟ, εκτινάχθηκαν όταν διαπίστωσαν ότι το μοιραίο μαχητικό αεροσκάφος στο όποιο επέβαιναν παρουσίασε πρόβλημα χωρίς όμως να τα καταφέρουν, αναφέρει με ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας της Γαλλίας.

«Πρόκειται για ένα απολύτως απίθανο ατύχημα για ένα αεροσκάφος που υφίσταται βλάβη κατά την απογείωση, που αποκλίνει κατά πολύ από την πορεία του και που έρχεται να πέσει ακριβώς στο σημείο όπου είχαμε αεροσκάφη που ετοιμάζονταν να απογειωθούν, άρα με τις δεξαμενές τους γεμάτες (καύσιμα)» δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο αρχηγός της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας πτέραρχος Ντενί Μερσιέ. «Πρόκειται για μία διαδοχή ατυχιών» είπε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το πλήρωμα του F-16, αρκετά γρήγορα, στην πράξη μετά την απογείωση, προσπάθησε να εκτιναχθεί, κατά συνέπεια το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει την ύπαρξη αυτής της βλάβης» πρόσθεσε ο αρχηγός της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, χωρίς να είναι σε θέση να διευκρινίσει το είδος της βλάβης.

Η επιστροφή από το Αλμπαθέτε

Επέστρεψαν στην 111 Πτέρυγα Μάχης τα 3 μαχητικά αεροσκάφη F-16 block 50 της 341 Μοίρας που βρίσκονταν στην αεροπορική βάση του Αλμπαθέτε της Ισπανίας καθηλωμένα μετά την τραγωδία που σημειώθηκε στις 26 Ιανουαρίου και στην οποία βρήκαν τραγικό θάνατο οι σμηναγοί Παναγιώτης Λάσκαρης και Αθανάσιος Ζάγκας.

Τα F-16 Block 50 πέρασαν από τούς ελέγχους που χρειαζόταν και άρχισαν ξανά οι πτήσεις προκειμένου να μπει και πάλι η Μοίρα στους πτητικούς καθημερινούς  ρυθμούς. Ο τότε Διοικητής της πτέρυγας   Σμήναρχος (Ι), κ. Γιώργος Φασούλας ήταν Πρώτος που πέταξε σύμφωνα με πληροφορίες, φυσικά αυτό ήταν και το λογικό, για να αναπτερώσει το ηθικό των χειριστών της 341 Μ

Σίγουρα η ψυχολογία των πιλότων και των τεχνικών είχε επηρεασθεί από την τραγωδία της 26ης Ιανουαρίου και το θάνατο των δύο χειριστών. Αυτό είναι άλλωστε ανθρώπινο. Ο επαγγελματισμός και η υπευθυνότητα απέναντι στο καθήκον της προάσπισης των κυριαρχικών δικαιωμάτων δεν αφήνει όμως περιθώρια έστω και σκέψης ολιγωρίας. Τίμησαν τη μνήμη των νεκρών συναδέλφων τους και επέστρεψαν στα κόκπιτ.

Οι ίδιοι οι πιλότοι και οι τεχνικοί που συμμετείχαν στο TLP και μπροστά στα μάτια τους συνέβη το τραγικό δυστύχημα ζήτησαν να μην τους δοθεί καμία άδεια αμέσως μετά την επιστροφή τους, αλλά να τους επιτραπεί να πετάξουν άμεσα ή να συμβάλουν στη συντήρηση των αεροσκαφών. Αυτό είναι που κάνει τους Έλληνες πιλότους να ξεχωρίζουν. Αυτό είναι το μεγαλείο της ψυχής τους και η αγάπη τους για την πατρίδα.

Το πόρισμα

Το πόρισμα για την συντριβή του ελληνικού F-16 στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας δόθηκε στην δημοσιότητα, από τους εμπειρογνώμονες που έκαναν την έρευνα. Ακολουθώντας διαδικασίες που στην Ελλάδα δεν έχουμε συνηθίσει ,το πόρισμα δεν χαρακτηρίζεται απόρρητο.

Οι οικογένειες των δύο πιλότων είχαν μια πρώτη ενημέρωση από την ηγεσία της ΠΑ.

Η αιτία της συντριβής αποδίδεται στην ανεξήγητη απενεργοποίηση συστήματος που έχει να κάνει με την “εξισορρόπηση” του αεροσκάφους, το οποίο στην συγκεκριμένη αποστολή λόγω βλήματος κατά ραντάρ που έφερε στο ένα του φτερό ήταν “ασύμμετρα” φορτωμένο.

Γίνεται λόγος για τους τελευταίους ελέγχους πριν από την πτήση οι οποίοι έγιναν 20 λετπά πριν από την απογείωση.

Δεν αναφέρεται καμία βλάβη στο αεροσκάφος και επισημαίνεται η εμπειρία των δύο χειριστών.

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *