Η Ελλάδα συνέβαλε στα κέρδη της Εταιρίας Dassault Aviation…
Κέρδη για τον Γαλλικό Αεροπορικό κολοσσό Dassault Aviation καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 κατέγραψε κέρδη 16,3 εκατομμύρια ευρώ.
Η Ελλάδα ήτανε μια από τις χώρες που συνέβαλε σε αυτό, αφού η παραγγελία της Πολεμικής Αεροπορίας των 18 Rafale κράτησε την γραμμή παραγωγής ψηλά!
Η Dassault Aviation κατέγραψε «εξαιρετική» πρόσληψη παραγγελιών ύψους 16,3 δισεκατομμυρίων ευρώ (16,6 δισεκατομμύρια δολάρια) το πρώτο εξάμηνο του 2022, χάρη στην πρόσφατη επιτυχία του μαχητικού αεροσκάφους Rafale. Ωστόσο, ο Γάλλος κατασκευαστής ανέφερε δυσκολίες στην αλυσίδα εφοδιασμού του, δημιουργώντας προβλήματα για την αύξηση της παραγωγής.
Ο κύριος μοχλός της βελτιωμένης απόδοσης παραγγελιών πρώτου εξαμήνου, που συγκρίνεται με πρόσληψη μόλις 3,9 δισεκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021, ήταν το μαχητικό αεροσκάφος Rafale, με ιστορική παραγγελία 80 αεροσκαφών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η Ελλάδα παρήγγειλε επίσης 6 επιπλέον μαχητικά τον Μάρτιο του 2022, ανεβάζοντας τον στόλο της σε συνολικά 18 Rafales.
Τα επιχειρηματικά τζετ της Dassault ήταν επίσης επιτυχημένα, με 41 Falcons παραγγέλθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε σύγκριση με 51 για ολόκληρο το έτος 2021. «Αυτός ο αριθμός είναι στην πραγματικότητα ελαφρώς υψηλότερος επειδή ακυρώσαμε τα αεροσκάφη που παραγγείλαμε από τη Ρωσία καθώς δεν θα ήμασταν σε θέση να τα παραδώσει», εξήγησε ο Éric Trappier, Διευθύνων Σύμβουλος της Dassault Aviation, σε συνέντευξη Τύπου.
Ο Γάλλος κατασκευαστής είπε ότι οι δύο πρόσφατες κρίσεις που επηρεάζουν την αεροπορική βιομηχανία, δηλαδή η πανδημία COVID-19 και ο πόλεμος στην Ουκρανία, έχουν επηρεάσει την εταιρεία, τους προμηθευτές και τους πελάτες της.
«Ο αντίκτυπος αυτών των δύο μεγάλων κρίσεων δημιουργεί αβεβαιότητες στον εφοδιασμό ενέργειας, ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και υλικών, οδηγώντας σε αύξηση του πληθωρισμού λόγω αυτών των πραγματικών ή δυνητικών ελλείψεων και σε αποδυνάμωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία έχει καταστεί σημαντικός κίνδυνος. ενισχύθηκε από την άνοδο της παραγωγής μας», δήλωσε η Dassault σε δελτίο τύπου.
FCAS: Η Dassault θέλει να γίνεται σεβαστή η ηγεσία της
Ο Trappier έδωσε επίσης μια ενημέρωση σχετικά με το πρόγραμμα Future Combat Air System (FCAS), ένα σύστημα συστημάτων γύρω από ένα μαχητικό Νέας Γενιάς (NGF) που ανατέθηκε από τις αρχές της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας. Ενώ η πρώτη φάση (1Α) του προγράμματος ολοκληρώθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2022, η δεύτερη φάση (1Β) δεν ανατέθηκε λόγω «παρερμηνείας» μεταξύ της Airbus και της Dassault σχετικά με τη σχέση μεταξύ ενός κύριου εργολάβου (στην περίπτωση του NGF, Dassault) και τον κύριο συνεργάτη της (Airbus).
«Απλώς ζητάμε να γίνει σεβαστή αυτή η διαχείριση του έργου, όχι απλώς για τη φάση 1Β, αλλά μέχρι την [παρθενική] πτήση, ώστε μια μέρα να παραδώσουμε αεροσκάφη στις επιχειρησιακές ένοπλες δυνάμεις», είπε ο Trappier.
«Στο Tempest [ένα ανταγωνιστικό πρόγραμμα της FCAS που αναπτύχθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και τη Σουηδία], η BAE Systems είναι ο ηγέτης· στο Eurodrone, η Airbus είναι ο ηγέτης», πρόσθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος. «Τη στιγμή που η ηγεσία της Dassault θα γίνει σεβαστό στο NGF, δεν θα υπάρχουν άλλα προβλήματα».
Το πρόγραμμα Tempest που αναφέρθηκε από τον Trappier πρόσφατα ξεπέρασε τον ανταγωνιστή του στο Farnborough Airshow 2022. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η BAE Systems αποκάλυψαν ένα φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα για το πρόγραμμα, με τον πρώτο διαδηλωτή να προγραμματίζεται να πετάξει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.