“Στο μάτι” της Πολεμικής Αεροπορίας η αξιοποίηση των F-16 Block 30

 “Στο μάτι” της Πολεμικής Αεροπορίας η αξιοποίηση των F-16 Block 30

Ευκαιρία για την αναβάθμιση των F-16 Block 30…

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ.
Από το αεροπορικό επιτελείο, αξιωματικοί που έχουν πλήρη γνώση των δεδομένων που αφορούν την επόμενη ημέρα και τον σχεδιασμό για το μέλλον του στόλου των μαχητικών αεροσκαφών, γίνονται ξεκάθαροι.

Η χρηματοδότηση που αφορά τα 38 F-16 Block 50, είναι κάτι που το θεωρούν ως εξασφαλισμένο για την επιβεβλημένη πρόοδο προς την ομοιογένεια του στόλου. Και οι διαδικασίες που γίνονται στην παρούσα στιγμή πρέπει να τρέξουν, ξεπερνώντας σε αρκετές περιπτώσεις, τις δαιδαλώδεις διαδρομές της γραφειοκρατίας.

Θέματα που αφορούν αμιγώς την αμερικανική πλευρά, θεωρούνται λυμένα καθώς η έγκριση των ΗΠΑ από το 2017 για την αναβάθμιση του ελληνικού στόλου προέβλεπε 123 μαχητικά. Η ομογενοποίηση στο επίπεδο Viper είναι σημαντική παράμετρος κι εκείνο που μπορεί να καταγράψει κανείς, είναι ότι βήμα με το βήμα η πολεμική αεροπορία χτίζει έναν «κοινό» στόλο ώστε να έχει πάντα επιχειρησιακή «απάντηση» για οτιδήποτε χρειαστεί.
Παράλληλα όμως τα όσα έχουν συμβεί με το θέμα του τουρκικού στόλου των F-16 Viper, ήταν καταλυτικά ώστε να καθαρογράφει και πάλι ο τρόπος μελλοντικής αντιμετώπισης της δυνητικής απειλής.

Ο πλήρως ομοιογενής τουρκικός αεροπορικός στόλος
Στο αεροπορικό επιτελείο βλέπουν τους αριθμούς του μέλλοντος και τι κινδύνους θα έχουν ν’ αντιμετωπίσουν.

Ένα μεγάλο μέρος των τουρκικών μαχητικών γίνονται Viper, ακόμη 40 ιδίου τύπου αγοράζονται από τη γείτονα και μένει επιπλέον ένας σημαντικός αριθμός αεροσκαφών στο επίπεδο Advanced, που ουδείς υποτιμά στην πολεμική αεροπορία, γνωρίζοντας τις δικτυοκεντρικές «αρετές» του συγκεκριμένου μαχητικού.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των τουρκικών F-16 μπορεί να έχει ακόμη ορισμένους σκοπέλους αλλά στην περίπτωση που η Άγκυρα καταφέρει να πάρει την μετατροπή των αεροσκαφών στα εργοστάσια της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, το πρόγραμμα θα τρέξει πολύ πιο γρήγορα. Και παράλληλα οι γείτονές μας θα λάβουν μια τεράστια τεχνογνωσία που θ’ αποδεσμευτεί από τις ΗΠΑ.
Έχουμε γράψει αρκετές φορές ότι ο χρόνος των «ήρεμων νερών» έχει ημερομηνία λήξης. Και πως οι γείτονές μας ουδέποτε απώλεσαν τις πάγιες διεκδικήσεις τους στον ουρανό του Αρχιπελάγους ή στα νερά του Αιγαίου ή της Αν. Μεσογείου.

Απέναντι σε αυτά τάσσονται βεβαίως τα 83 αρχικά F-16 Viper που μετατρέπονται στην ΕΑΒ και ήδη έχουν αποδοθεί περίπου 18 στην πολεμική αεροπορία. Παράλληλα στον σχεδιασμό καταγράφονται και τα 38 F-16 Block 50 που θ’ ακολουθήσουν την διαδικασία των Viper. Υπολογίζονται τα 24, από το τέλος της χρονιάς ο αριθμός αυτός, Rafale F3R και στο μέλλον τοποθετούνται τα F-35, όταν αυτά φτάσουν στην Ελλάδα έως το 2032.
Η πολεμική αεροπορία όμως δεν πρόκειται να «δαπανήσει» ώρες αναχαίτισης στα Rafale, πολύ δε περισσότερο για στα F-35, καθαρά για επιχειρησιακούς λόγους. Τα «work horse» αεροσκάφη είναι πολύ συγκεκριμένα κι αυτά που έβγαζαν και θα βγάζουν το καθημερινό φίδι από την τρύπα.

Δείτε περισσότερα

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *