Οι πλωτές γέφυρες RIBBON του Μηχανικού που τρέμουν οι Τούρκοι (Φωτογραφίες)
Εντυπωσιακή άσκηση του Στρατού Ξηράς σε ποτάμι του Έβρου, με τη χρήση των Ribbons, με ταυτόχρονη ανάπτυξη δύο πλωτών γεφυρών.
Η γέφυρα Ribbon αποτελεί τον εφιάλτη των Τούρκων στον Έβρο. Η Ελλάδα είναι μία από τις μόλις τρεις χώρες στην Ευρώπη (Ολλανδία και Γερμανία) που το κατέχουν και η μόνη που συστηματικά εκπαιδεύεται σε αυτό.
Όπως έχουμε λεπτομερώς αναφέρει σε σχετικό αφιέρωμα, με το υλικό Ribbon κατασκευάζονται πλωτές γέφυρες για τη διέλευση ποταμών και θεωρητικά μπορούν να φτάσουν άπειρα μέτρα σε μήκος. Ωστόσο, στον Έβρο, το Μηχανικό του Δ’ Σώματος Στρατού μπορεί να στήσει μία γέφυρα σε περίπου 20 λεπτά και να περάσουν στην αντίπερα όχθη οι ελληνικές δυνάμεις διαλύοντας κάθε εχθρικό θύλακα.
Η Ελλάδα χρησιμοποιεί την basic έκδοση και οι ΗΠΑ είναι η μόνη χώρα που έχει την έκδοση Advance. Μόνο που ακόμη και οι έμπειροι Αμερικανοί γενικώς έχουν μείνει έκθαμβοι με τον τρόπο που γίνεται η χρήση του Ribbon στον Έβρο καθώς και το επίπεδο ετοιμότητας του Ελληνικού Στρατού.
Κάτι που επιβεβαιώθηκε εκ νέου την Πέμπτη, 22 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης στο Κέντρο Εκπαίδευσης Πλωτών Μέσων (ΚΕΠM) Ν. Έβρου, της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «Το Συγκρότημα Μηχανοκίνητου Λόχου Πεζικού κατά τη Διάβαση Ευκαιρίας Ποταμού» με τη συμμετοχή προσωπικού και μέσων της 31 Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας (31 Μ/Κ ΤΑΞ) «ΚΑΜΙΑ», της XXIV Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας (ΧΧIV ΤΘΤ) «1ο ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΙΠΠΙΚΟΥ-ΦΛΩΡΙΝΑ», της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (1η ΤΑΞΑΣ) «ΚΙΛΚΙΣ ΛΑΧΑΝΑ», του 730 Τάγματος Μηχανικού Γεφυροσκευής (730 ΤΜΧ Γ/Φ) και του 744 Λόχου Μηχανικού Γεφυροσκευής (744 ΛΜΧ Γ/Φ).
Σκοπός της άσκησης, όπως αναφέρει σε σχετική του ανακοίνωση το Γενικό Επιτελείο Στρατού, ήταν η ρεαλιστική εκπαίδευση του προσωπικού σε αντικείμενα πλεύσης των ερπυστριοφόρων και τροχοφόρων μέσων, καθώς και στην τεχνική διάβασης υδάτινου κωλύματος. Επιπρόσθετα, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά διπλή ζεύξη του κωλύματος, με ταυτόχρονη ανάπτυξη δύο πλωτών γεφυρών.
Την τελική φάση της άσκησης, παρακολούθησε ο Διοικητής του Δ΄ Σώματος Στρατού (Δ΄ ΣΣ) «ΘΡΑΚΗ» Αντιστράτηγος Δημόκριτος Κωνσταντάκος, ο οποίος διαπίστωσε την επιχειρησιακή ετοιμότητα και το υψηλό επίπεδο ηθικού του ασκούμενου προσωπικού.
Το Μηχανικό κατάφερε μέσα σε 20 λεπτά να στήσει την γέφυρα και να περάσει απέναντι ένα τάγμα, αποτελούμενο μεταξύ άλλων από τεθωρακισμένα Leopard, τα νεοπαραληφθέντα Μ1117 και Hummer. Είχαν προηγηθεί τα αμφίβια Μ113 και VBL.
Η Τουρκία, που δεν διαθέτει ανάλογα συστήματα, ξέρει ότι υπάρχουν σημεία στην άμυνά της στον Έβρο ποταμό που είναι ευάλωτα, με το Ribbon να αποτελεί τον μεγαλύτερο φόβο της.
EΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Με το υλικό Ribbon κατασκευάζονται
1.Πλωτές γέφυρες (θεωρητικά) απεριόριστου μήκους
2.Πλωτές σχεδίες μέχρι 6 πάκτωνες.
ΧΡΟΝΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΉΣ
Ο κατά προσέγγιση χρόνος συναρμολογήσεως γέφυρας μπορεί να υπολογιστεί από τη σχέση:
Τ= Α+Τ1+Τ2+12
Τ = Χρόνος σε λεπτά
Α= αριθμός εσωτερικών ζευγμάτων
Τ1= Χρόνος διαδρομής λέμβου από το σημείο καθέλκυσης προς το κεντρικό άξονα της γέφυρας που βρίσκεται στην απέναντι όχθη
Τ2 = Χρόνος αποπεράτωσης (τελική διευθέτηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Χώρα Κατασκευής ΗΠΑ
Υλικά Συλλογής
Ζεύγματα ακραία 4
Ζεύγματα εσωτερικά 10
Συλλογές μεταφοράς 14΄
Λέμβοι Γ/Φ 6
Λίκνα λέμβων 6
Οχημ. Μ812 20
ζ.Συμπληρ. Συλλογή 1
Ζεύγμα ακραίο
Μήκος 5,81 μ.
Μήκος με εκτεταμένο αναβαθμό πρόσβασης 7,72 μ.
Πλάτος (διπλ.) 3,20 μ.
Πλάτος (εκτετ.) 8,15 μ.
Ύψος (διπλ.) 2,38
Ύψος (εκτετ.) 109 μ.
Βάρος 5.579 τον.
Ζεύγμα Εσωτερικό
Μήκος 6,92 μ.
Πλάτος (διπλ.) 3,22 μ.
Πλάτος (εκτετ.) 8,15 μ.
Ύψος (διπλ.) 2,31 μ.
Ύψος (εκτετ.) 1,12 μ.
Βάρος 5.443 τον.
Όχημα Μεταφοράς Μ812 Βλέπε σελίδα ειδικών οχημάτων
Λέμβος CSB Βλέπε σελίδα λέμβων –λέμβων γεφυροσκευής