ΠΑ: Εκσυγχρονισμός Μαχητικών, Γνωστές καταστάσεις, νέα δεδομένα

 ΠΑ: Εκσυγχρονισμός Μαχητικών, Γνωστές καταστάσεις, νέα δεδομένα

Από τις σελίδες της Π&Δ έχουν αναπτυχθεί πολλές φορές προτάσεις και σενάρια προγραμμάτων για την ενίσχυση της ισχύος της Πολεμικής Αεροπορίας. Μια δέσμη επικαιροποιημένων λύσεων, απόλυτα προσαρμοσμένων στη σημερινή αλλά και βραχυπρόθεσμη οικονομική πραγματικότητα της χώρας, περιλαμβάνει η αναλυτική και εμπεριστατωμένη μελέτη που ακολουθεί, φιλοδοξώντας να γίνει σημείο αναφοράς στο υφιστάμενο πρόβλημα στην ελληνική Άμυνα.

Μόλις στο τεύχος μας του περασμένου Μαρτίου («Εκσυγχρονισμός F-16, Μια εικόνα στο μέλλον των ελληνικών Fighting Falcon», Νο 326) αναφερόμασταν σε μια καινούργια πρόταση της Lockheed Martin για αναβάθμιση του στόλου των μαχητικών της που βρίσκονται σε υπηρεσία με την ΠΑ.

Στη φετινή Anatolian Eagle (Π&Δ Νο 328), η Τουρκική Αεροπορία επέδειξε αναβαθμισμένα F-16 Block 50, αποδεικνύοντας την πρόοδό της στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του συνόλου των μαχητικών Block 40/50 Peace Onyx III.

Αντίστοιχα, το περασμένο καλοκαίρι έγινε γνωστό ότι ένα ανάλογο πρόγραμμα της αεροπορίας της Νοτίου Κορέας (ROKAF) θα αφορά σε 134 KF-16 Βlock 52 με ορίζοντα υλοποίησης το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Σε αυτό το πρόγραμμα, ο πυρήνας του «πακέτου» αναβάθμισης ηλεκτρονικών θα περιλαμβάνει την αντικατάσταση του υφιστάμενου υπολογιστή αποστολής της General Aviation από ένα προηγμένο υπολογιστή αποστολής AMC (CFCC Upgrade, βλέπε παρακάτω) της ΒΑΕ σε συνδυασμό με ραντάρ AESA, στην προκειμένη περίπτωση το σύστημα RACR (Raytheon Advanced Combat Radar). Η ROΚAF, λοιπόν, αναβαθμίζει τα F-16 που ξεκίνησε να παραλαμβάνει το 2002 μετά από μόνο δέκα χρόνια επιχειρησιακής χρήσης, με σκοπό να παραμείνουν αξιόμαχα έως και το 2035.

Τα αμερικανικά F-16, όπως είναι ήδη γνωστό, με βάση το πρόγραμμα CAPES (Combat Avionics Programmed Extension Suite) θα αποκτήσουν ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA, σε μία προσπάθεια της USAF να γεφυρώσει το «χάσμα μαχητικών» λόγω των καθυστερήσεων του προγράμματος JSF.

Αλλά και η Boeing, έχει δηλώσει ότι θα είναι παρούσα σε μελλοντικά προγράμματα αναβαθμίσεων, ενώ δεν αποκλείεται και το Ισραήλ να μπει στο «παιγνίδι».

Έτσι η ΠΑ αποκτά δυνητικά ένα πλεονέκτημα, να εκμεταλλευτεί τα αποτελέσματα των σχετικών προγραμμάτων και να επιδιώξει στο μέλλον μια πολύ καλύτερη και οικονομικότερη λύση από ότι υπήρχε διαθέσιμη μέχρι σήμερα.

Σε ένα εμπεριστατωμένο άρθρο παρουσιάζουμε όλες τις λύσεις και επιλογές.

Πηγή: http://ptisidiastima.wordpress.com

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *