Πολλά τα προβλήματα με τα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού…
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, Hellas Journal
Την ώρα που το 15ο ΝΗ-90 είναι ήδη στην πίστα των Μεγάρων στο 2ο Τάγμα Ελικοπτέρων της αεροπορίας στρατού, στο επιτελείο προσπαθούν να κλείσουν την μεγάλη εκκρεμότητα που αφορά τα συγκεκριμένα πτητικά μέσα.
Τα ΝΗ-90 έπασχαν και συνεχίζουν από την έλλειψη μετέπειτα τεχνικής υποστήριξης. Η διαδικασία για την FOS (Follow On Support) παραμένει ανοιχτή και σε εξέλιξη και μάλιστα αυτή είναι συνδεδεμένη με τα χρωστούμενα πέντε ελικόπτερα που ακόμη δεν έχουν έρθει στην Ελλάδα.
Συνολικά €50 εκατομμύρια κοστίζει αυτή η Follow On Support. Όμως, το ερώτημα είναι όταν έρθει η τελική υπογραφή ανάμεσα στους Έλληνες επιτελείς και τους Γάλλους, θα υπάρξει άραγε η τεχνική υποστήριξη που απαιτούν οι ελληνικές συνθήκες με την υπερπληθώρα των αποστολών που αναλαμβάνουν τα ελικόπτερα αυτά σ’ όλη την επικράτεια;
Στρατιωτικές πήγες έλεγαν ότι «πρέπει να είμαστε σε συνεχή επαφή με τους Γάλλους και να τους ασκείται πίεση ώστε να κινούνται οι διαδικασίες για τ’ ανταλλακτικά κι ότι άλλο χρειαζόμαστε.»
Και μπορεί ανώτατοι αξιωματικοί του στρατού να λένε ότι το θέμα των ΝΗ-90 από την αρχή δεν «πήγε καλά» όμως πρόκειται για ελικόπτερα κατ’ ουσία καινούρια, 4ης γενιάς, πλήρως ηλεκτρονικά και δεν μπορείς από τη στιγμή που τα έχεις να μην τα εκμεταλλεύεσαι επειδή δεν τέθηκε εξ αρχής το θέμα της FOS.