Απόκτηση έως και τεσσάρων KC-135R βλέπει η Π.Α.

 Απόκτηση έως και τεσσάρων KC-135R βλέπει η Π.Α.

KC-135R

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα

Αρκετές φορές στο παρελθόν η πολεμική αεροπορία είχε εισηγηθεί προς την πολιτική ηγεσία την απόκτηση ιπτάμενων τάνκερ.


Η έρευνα αγοράς που είχε γίνει κατέληγε στο συμπέρασμα ότι μπροστά στις ανάγκες της αεροπορίας, το ιπτάμενο τάνκερ θεωρείται «πολυτέλεια», αλλά κι ένα ιδιαίτερα κοστοβόρο αεροσκάφος.

Με αυτά τα δεδομένα το ιπτάμενο τάνκερ, από τις πρώτες θέσεις της κατάταξης στις προτεραιότητες της αεροπορίας, κατέληγε στο ναδίρ. Την ίδια στιγμή όμως, όταν κατέβαινε στην κατάταξη το συγκεκριμένο αεροσκάφος, στο αεροπορικό επιτελείο γνώριζαν ότι χάνεται ξανά και ξανά την η ευκαιρία, ο αεροπορικός στόλος να αποκτήσει ένα μέσο υψηλής επιχειρησιακής αξίας.

Η τελευταία εξέλιξη που αφορά το σενάριο προμήθειας ιπτάμενου τάνκερ είναι ότι εκτός της επίσημης αποστολής για τιμή και διαθεσιμότητα 83 συστημάτων αυτοπροστασίας για τα F-16 Viper, το αεροπορικό επιτελείο απέστειλε ακόμη ένα LOR για να διερευνήσει την περίπτωση απόκτησης τεσσάρων KC-135 R Stratotanker από τα αποθέματα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Στην πολεμική αεροπορία θέλουν στην παρούσα στιγμή να λάβουν από την USAF στοιχεία που έχουν να κάνουν με τα Air Refueling αεροσκάφη και στη συνέχεια να κοστολογήσουν περαιτέρω μια πιθανή απόφαση για την απόκτηση των τεσσάρων KC-135 R.

Σημαντική λεπτομέρεια όπως επισημαίνουν στρατιωτικές πηγές είναι αν τα αεροσκάφη κατασκευής 1960-1970 (σ.σ. βεβαίως έχουν υποστεί εκσυγχρονισμούς κατά διαστήματα) χρειάζονται επέκταση ορίου ζωής, πράγμα που σημαίνει εκτεταμένες εργοστασιακές εργασίες ώστε να διατηρηθούν σε υπηρεσία για 15-20 χρόνια.

Η επένδυση μιας αεροπορίας στα Air Refueling αεροσκάφη θεωρείται ιδιαιτέρως ακριβή, ενώ όσες χώρες έχουν προχωρήσει σε αγορές καινούριων ή ακόμη και μέσω EDA, αμέσως προχώρησαν σε αναβαθμίσεις είτε δομικές, είτε στα αεροναυτιλιακά βοηθήματα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η Τουρκία, που διαθέτει KC-135R, το 2021 είχε παραλάβει από τις ΗΠΑ το αεροσκάφος εναέριου εφοδιασμού μετά από εκσυγχρονισμό που το μετέτρεψε στην έκδοση Block 45. Η συγκεκριμένη αναβάθμιση για τις Ηνωμένες Πολιτείες και μόνο είχε κοστίσει 910 εκατομμύρια δολάρια.

Σε διπλό ρόλο

Δείτε την συνέχεια του άρθρου

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Απόρρητο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώριση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.