C-390 Millennium : Υπό εξέταση από την ΠΑ το Βραζιλιάνικο μεταγωγικό [τα χαρακτηριστικά του]
![C-390 Millennium : Υπό εξέταση από την ΠΑ το Βραζιλιάνικο μεταγωγικό [τα χαρακτηριστικά του]](https://www.polemikiaeroporiahaf.gr/wp-content/uploads/2023/11/EMBRAER-C-390-MILLENIUM-2-850x560.png)
EMBRAER C-390 MILLENIUM
Το C-390 Millennium, βρίσκεται για άλλη μία φορά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Πολεμικής Αεροπορίας
Το αεροσκάφος της Embraer, C-390 Millennium, βρίσκεται για άλλη μία φορά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Πολεμικής Αεροπορίας, όσο ψάχνει ακόμα λύσεις για την ενίσχυση του στόλου μεταγωγικών αεροσκαφών.
Την προηγουμένη Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας «EMBRAER» και της Carla Salleron (Director, Business&Sales Europe) και του Manuel Borges (Customer Account Manager), με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ και της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης.
Σκοπός της συνάντησης ήταν η παρουσίαση εκ μέρους της εταιρείας των δυνατοτήτων του μεταφορικού αεροσκάφους C-390 Milennium», το οποίο έχει αφήσει πάρα πολύ καλές εντυπώσεις στους Έλληνες επιτελείς. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούνιο, το αεροσκάφος προσγειώθηκε στην 112 Πτέρυγα Μάχης, στην αεροπορική βάση Ελευσίνας, με σκοπό να γίνει επίδειξη των δυνατοτήτων του σε αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ. Η επίδειξη περιελάβανε διαδικασίες φόρτωσης και τη διεξαγωγή πτήσεων.
Χαρακτηριστικά – Ιστορικό
Το Embraer C-390 Millennium είναι ένα μεσαίου μεγέθους, δικινητήριο , αεριωθούμενο στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος που σχεδιάστηκε και παράγεται από τον βραζιλιάνικο κατασκευαστή αεροδιαστημικής Embraer . Είναι το βαρύτερο αεροσκάφος που έχει κατασκευάσει η εταιρεία μέχρι σήμερα.
Οι εργασίες για το Embraer ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του 2000, με τις πρώτες προσπάθειες να επικεντρώνονται γύρω από ένα παράγωγο του jetliner E190 παρόμοιου μεγέθους με το C-130 Hercules . Η εταιρεία ήταν πρόθυμη να χρησιμοποιήσει jet κινητήρες , αντί για στροβιλοκινητήρες . Υποστήριξη για το εγχείρημα ήταν επικείμενη τόσο από την κυβέρνηση της Βραζιλίας όσο και από την Πολεμική Αεροπορία της Βραζιλίας . Τον Μάιο του 2008, η κυβέρνηση επένδυσε 800 εκατομμύρια R$ (440 εκατομμύρια US$) στην ανάπτυξη του έργου. Στις 14 Απριλίου 2009, η Embraer έκδοσε συμβόλαιο 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για δύο πρωτότυπα. Στην Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού το 2011 , η Embraer ανακοίνωσε τα σχέδια να λανσάρει μια εκτεταμένη έκδοση του αεροσκάφους ως πολιτικού αεροσκάφους. Σύντομα δημιουργήθηκαν συνεργασίες με διάφορες άλλες αεροδιαστημικές εταιρείες στο πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένων των ENAER , OGMA και Boeing . Μια κοινή επιχείρηση με την Boeing ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2019, αλλά γρήγορα διαλύθηκε μέσα σε έξι μήνες. Οι σημαντικότεροι υπεργολάβοι στην κατασκευή του αεροσκάφους περιλαμβάνουν την Aero Vodochody , την BAE Systems και την Rockwell Collins .
Στις 3 Φεβρουαρίου 2015, το πρώτο από τα δύο πρωτότυπα πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση . Στις 4 Σεπτεμβρίου 2019, το πρώτο αεροσκάφος παραγωγής παραδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία της Βραζιλίας. Στις 18 Νοεμβρίου 2019, κατά τη διάρκεια του Dubai Airshow, η Embraer ανακοίνωσε το νέο όνομα του αεροσκάφους για την παγκόσμια αγορά, C-390 Millennium .
Αρκετοί πελάτες εξαγωγών για το C-390 έχουν εξασφαλιστεί, συμπεριλαμβανομένης της πορτογαλικής Πολεμικής Αεροπορίας , της Ουγγρικής Αεροπορίας και της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας της Ολλανδίας .
Με χωρητικότητα 26 τόνων (57.000 λίβρες), το αεροσκάφος μπορεί να διαμορφωθεί για να εκτελεί διάφορες συμβατικές λειτουργίες, όπως μεταφορά στρατευμάτων, VIP και φορτίου, και πιο εξειδικευμένες λειτουργίες υλικοτεχνικής υποστήριξης, όπως εναέριος ανεφοδιασμός με καύσιμα ως Air Refuling. Μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμα φορτία έως 26 t (57.000 lb), όπως δύο τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού M113 , ένα τεθωρακισμένο όχημα Boxer , ένα ελικόπτερο Sikorsky H-60 , 80 στρατιώτες ή 66 αλεξιπτωτιστές με πλήρη εξοπλισμό και φορτία έως και 42.000 λίβρες.
Προδιαγραφές (C-390 Millennium)


Γενικά χαρακτηριστικά
- Πλήρωμα: Τρεις (δύο πιλότοι, ένας φορτωτής)
- Χωρητικότητα: 26.000 κιλά (57.000 λίβρες) / 80 στρατιώτες / 74 φορεία και 8 συνοδοί / 66 αλεξιπτωτιστές / 7 κύριες παλέτες 463 λίτρων / 6 κύριες παλέτες 463 λίτρων και 36 στρατιώτες
- Μήκος: 35,2 m (115 πόδια 6 ίντσες)
- Άνοιγμα φτερών: 35,05 m (115 πόδια 0 ίντσες)
- Ύψος: 11,84 m (38 πόδια 10 ίντσες)
- Μέγιστο βάρος απογείωσης: 86.999 κιλά (191.800 λίβρες)
- Χωρητικότητα καυσίμου: 23.000 kg (50.700 lb) – 35.000 kg (77.160 lb) με 3 βοηθ. δεξαμενές καυσίμων
- Χρήσιμη ανύψωση: 26.000 kg (57.320 lb)
- Μήκος συγκράτησης × ύψος × πλάτος : 18,5 m × 3,0 m × 3,4 m (60,6 πόδια × 9,8 πόδια × 11,3 πόδια)
- Μονάδα ισχύος: 2 × IAE V2500 -E5 turbofan , 139,4 kN (31.330 lbf) ώθηση το καθένα
Εκτέλεση
- Μέγιστη ταχύτητα: 988 km/h (614 mph, 533 kn)
- Ταχύτητα κρουαζιέρας: 870 km/h (540 mph, 470 kn) 0,8 Mach
- Ταχύτητα στάσης: 193 km/h (120 mph, 104 kn) IAS
- Εμβέλεια: 5.020 km (3.120 mi, 2.710 nmi) με ωφέλιμο φορτίο 14.000 kg (31.000 lb)
- 2.720 km (1.470 nmi, 1.690 mi) με ωφέλιμο φορτίο 23.000 kg (51.000 lb)
- 2.000 km (1.080 nmi, 1.240 mi) με ωφέλιμο φορτίο 26.000 kg (57.000 lb)
- Εμβέλεια πορθμείων: 6.240 km (3.880 mi, 3.370 nmi) – 8.460 km (4.570 nmi; 5.260 mi) μέγ. με βοηθ. δεξαμενές καυσίμων
- Ανώτατο όριο εξυπηρέτησης: 11.000 m (36.000 πόδια)
Εξοπλισμός
- Σκληρά σημεία: 3 με χωρητικότητα POD Optical / IR Rafael Litening II / IFR Cobham 900E
Avionics
- Rockwell Collins Pro Line Fusion
- Συστήματα και εξοπλισμός
- RWR / άχυρο & φωτοβολίδα (συστήματα αυτοάμυνας)
- DIRCM – Κατευθυντικά υπέρυθρα αντίμετρα (συστήματα αυτοάμυνας)
- Σύστημα ανεφοδιασμού κατά την πτήση
- Διπλό σύστημα HUD
- Φωτισμός καμπίνας συμβατός με συστήματα νυχτερινής όρασης
- CCDP – Continuously Computed Drop Point, ένα αυτοματοποιημένο, ακριβές σύστημα υπολογισμού σημείων πτώσης [126]
- CDS – Σύστημα παράδοσης εμπορευματοκιβωτίων [127]
- LVAD – Παράδοση με πτώση με χαμηλή ταχύτητα [127]
- EEPGS – Σύστημα γεννήτριας ηλεκτρικής ενέργειας έκτακτης ανάγκης (τύπου RAT ή Ram Air Turbine )