Ελληνικό T-33 σε ρόλο αναχαίτισης – “Η δασκάλα δίνει το μάθημά της” !

T-33A SHOOTING STAR
Η μοναδική στα χρονικά αναχαίτιση μαχητικού 3ης γενιάς F-16 από ένα εκπαιδευτικό T-33 της δεκαετίας του ’50…
Στη μνήμη του πεσόντα Σμηναγού (Ι) Γιώργου Μπαλταδόρου και όλων των προηγούμενων ηρωικών πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας που έπεσαν εν ώρα καθήκοντως, παρουσιάζουμε σήμερα την απίστευτη ιστορία της αναχαίτισης ενός τουρκικού F-16C που θέλησε να προκαλέσει ένα τυπικώς άοπλο εκπαιδευτικό Τ-33, όπως ακριβώς τη διηγήθηκε ο πιλότος του, ο αείμνηστος Γιάννης Κουρατζόγλου.
Αυτό που κάνει την ιστορία δύσκολα πιστευτή αρχικά είναι ο τίτλος της: αναχαίτιση F-16 από Τ-33; Αυτό δεν γίνεται, είναι η πρώτη αντίδραση. Όμως υπάρχουν πράγματα που δεν περιγράφονται στο flight manual ενός αεροπλάνου. Το να πετάς το αεροσκάφος όχι απλώς με την «αίσθηση» αλλά με ψυχή και υψηλό φρόνημα είναι από αυτά που δεν μαθαίνει κανείς από κάποιο εγχειρίδιο…
Δευτέρα 21 Ιουνίου 1993, επέτειος της καταστροφής των Ψαρών και της μάχης του Κιλκίς-Λαχανά. Δύο Τ-33A της 370 ΜΕΕ με χαρακτηριστικό κλήσεως «Πίνδος Μπλακ» απογειώνονται από την Λάρισα με προορισμό μια περιοχή 20 έως 40 ναυτικά μίλια ανατολικά-βορειοανατολικά της Σκύρου για την εξάσκηση ελεγκτών αεράμυνας στην αναχαίτιση.
Καιρός καλός, με μικρή θόλωση κάτω από τα 10.000 πόδια, μετάβαση στην περιοχή ευχάριστη. Φθάνοντας στην περιοχή συνεργασίας με τα επίγεια ραντάρ, παραχωρούνται τα ύψη 16.000 και 18.000 πόδια και αρχίζει η πρώτη τοποθέτηση.
«Θα συνεχίσετε ροή 3-4-0 και Άμυνα 1-9-0» δίνει οδηγίες το ραντάρ. «1-9-0 η Άμυνα, προχώρα, είμαι στα 15 ζουζούνι» ακούγεται ο αρχηγός του σχηματισμού, Επισμηναγός (Ι) Κουρατζόγλου Ιωάννης, έμπειρος χειριστής αναγνωριστικών με περισσότερες από 3.000 ώρες στο ενεργητικό του εκ των οποίων οι 1.000 στα Τ-33 συν 350 ώρες στα F-104G της 335Μ.
«Με οκτώ ανεβαίνω εγώ, ροή 3-4-0» αναφέρει από το άλλο αεροπλάνο ο κυβερνήτης του, Σγός (Ι) Κ. Π. «Στα 16 είναι» ενημερώνει τον αρχηγό του σχηματισμού ο backseater του «TR-602», Ανθσγός (Ι) Β. Τ.
Τότε πετούσε με την 349 Μοίρα Αναχαιτίσεως Ημέρας, αλλά πάντα θα θυμάται την αναχαίτιση F-16 που έκανε με Τ-33! Περίπου 30 μίλια ανατολικά της Σκύρου, τα αεροσκάφη μόλις είχαν αρχίσει να διαχωρίζονται όταν ξαφνικά εμφανίζεται ένα τρίτο αεροσκάφος.