F-15EX Eagle II : Η “ολική επαναφορά” του αετού !

F-15EX – Φωτογραφίες Jerry McGrath
Το F-15EX, με το όνομα EX3, αναμένεται να παραδοθεί σύντομα, εν όψει της απόφασης για την πλήρη παραγωγή.
Μετά από περισσότερα από δύο χρόνια μετά την πρώτη πτήση του τύπου, η Boeing πέταξε για πρώτη φορά το τρίτο F-15EX Eagle II , το οποίο είναι επίσης το πρώτο που κατασκευάστηκε στην τελική επιχειρησιακή διαμόρφωση. Το αεροσκάφος πέταξε μόνο με το χρώμα του ασταριού του και τον σειριακό αριθμό (20-0003) στα κάθετα σταθερά.
Το Eagle II ολοκλήρωσε πρόσφατα την πρώτη Φάση ολοκληρωμένης Δοκιμής & Αξιολόγησης, κατά την οποία το αεροσκάφος συμμετείχε σε 19 ασκήσεις με αεροσκάφη 5ης γενιάς, κατέγραψε τη μεγαλύτερη χρήση πυραύλων αέρος-αέρος και επικύρωσε την πρώτη χρήση F-15EX της μεγαλύτερης μη πυρηνικής απελευθέρωσης πυρομαχικών αέρος-εδάφους.
Τα δεδομένα αναλύονται επί του παρόντος από το Κέντρο Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης της Πολεμικής Αεροπορίας και το Γραφείο του Γραμματέα Άμυνας, Διευθυντή Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης και θα ενημερώσουν για το επόμενο βήμα του προγράμματος. Η απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί έως το τέλος του έτους, σύμφωνα με την Αμερικάνικη Πολεμική Αεροπορία.
Έξι F-15EX αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του τέλους του τέταρτου τριμήνου του οικονομικού έτους 2023 και του πρώτου τριμήνου του οικονομικού έτους 2024, σύμφωνα με τον Donn Yates, εκτελεστικό διευθυντή της Boeing Air Force Fighters and Trainers Business Development. Τέσσερα από αυτά τα αεροσκάφη θα ενωθούν με τα EX-1 και EX-2 στην αεροπορική βάση Eglin της Φλόριντα, ενώ τα δύο τελευταία αναμένεται να ταξιδέψουν Kingsley Field στο Klamath Falls του Όρεγκον.
Ωστόσο, το σχέδιο για την ίδρυση Μονάδας Επίσημης Εκπαίδευσης για το F-15EX επανεξετάζεται, καθώς η Πολεμική Αεροπορία αξιολογεί την υποδομή του Kingsley Field και την καταλληλότητα του εναέριου χώρου για ένα F-35 FTU. Σε περίπτωση που το σχέδιο υλοποιηθεί, την εκπαίδευση F-15 θα αναλάβει η αεροπορική βάση Seymour Johnson, Βόρεια Καρολίνα, η οποία είναι ήδη η έδρα του F-15E Strike Eagle FTU . Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η 142η Πτέρυγα Εθνικής Φρουράς του Πόρτλαντ θα είναι αυτή που θα γίνει η πρώτη επιχειρησιακή μονάδα F-15EX.
Η Αμερικάνικη Πολεμική Αεροπορία σχεδιάζει τώρα να αποκτήσει 104 μαχητικά F-15EX αντί για 144 που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Το κόστος μονάδας για τα 104 αεροσκάφη θα είναι 93,95 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροπλάνο. με πτώση 5,24% από το βασικό πρόγραμμα του 2020, σύμφωνα με τις εκθέσεις εξαγορών της Πολεμικής Αεροπορίας. Αρχικά, η Boeing υπολόγισε ένα κόστος 80 εκατομμυρίων δολαρίων ανά αεροπλάνο.
Πηγή : https://theaviationist.com/