“ΦΡΕΝΟ” και στα μεταγωγικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας…
Σε λύση εκ των έσω στο πρόβλημα με τις χαμηλές διαθεσιμότητες των μεταφορικών αεροσκαφών προσανατολίζεται το Αεροπορικό Επιτελείο καθώς φαίνεται ότι για το επόμενο τουλάχιστον διάστημα «παγώνει» η απόκτηση καινούργιων αεροσκαφών.
Η απόφαση για επανεξέταση όλων των εξοπλιστικών προγραμμάτων και η εξ αρχής προτεραιοποίηση των αναγκών στις Ένοπλες Δυνάμεις θέτουν νέα δεδομένα. Το πολύ υψηλό κόστος των καινούργιων μεταφορικών αεροσκαφών είτε πρόκειται για τα αμερικανικά C-130J Super Hercules της Lockheed Martin, είτε για τα made in Brazil C-390 Millennium – τα οποία έχουν ήδη παρουσιαστεί στην Πολεμική Αεροπορία αφήνοντας άριστες εντυπώσεις – αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, την ώρα που ψηλότερα στη λίστα της HAF βρίσκονται άλλα προγράμματα όπως αυτό των ελικοπτέρων SAR.
Έτσι, η προσπάθεια τουλάχιστον τους επόμενους μήνες θα επικεντρωθεί στην «ανάσταση» του στόλου των C-130. Με την Πολεμική Αεροπορία να περιμένει να προστεθούν όσο πιο σύντομα γίνεται πέντε αεροσκάφη τα οποία ήδη βρίσκονται σε διαδικασία συντήρησης. Το μεγάλο βάρος πέφτει στην ΕΑΒ, η οποία ήδη θα έπρεπε να είχε παραδώσει τρία C-130, που βρίσκονται εδώ και πολλούς μήνες στα υπόστεγα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr, το Αεροπορικό Επιτελείο δεν εμφανίζεται αισιόδοξο ότι πρόκειται να παραλάβει και τα τρία αεροσκάφη εντός του 2024. Κρατά χαμηλές προσδοκίες και υπολογίζει ότι μόνο ένα μεταφορικό είναι το πιο πιθανό να πετάξει από την Τανάγρα στην 112 Πτέρυγα Μάχης και στην 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών «ΗΡΑΚΛΗΣ». Το αεροσκάφος πάντως ήδη βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών ενώ στα υπόλοιπα δύο οι εργασίες έχουν προχωρήσει ελάχιστα