Σαν σήμερα συντρίβεται F-5B έξω από την 113 ΠΜ – Οι απεγνωσμένες προσπάθειες του πληρώματος να μην πέσει στο δρόμο

 Σαν σήμερα συντρίβεται F-5B έξω από την 113 ΠΜ – Οι απεγνωσμένες προσπάθειες του πληρώματος να μην πέσει στο δρόμο

Το μοιραίο αεροσκάφος της 343 Μοίρας

Σαν σήμερα 5/7 του 1999 όλη Ελλάδα πενθεί για τον χαμό των δύο παλικαριών της Πολεμικής Αεροπορίας…

Τραγικό τέλος είχε η εκπαιδευτική πτήση του μοιραίου F-5B, κατά την οποία πραγματοποιούσαν οι δύο χειριστές της 343 Μοίρας, καθώς 100 μέτρα πριν την προσγείωση τους στο αεροδρόμιο Μακεδονία (113 Πτέρυγας Μάχης), το αεροσκάφος συνετρίβη συμπαρασύροντας στο θάνατο τους δύο άτυχους πιλότους

Πάμε όμως να δούμε το χρονικό του τρομερού δυστυχήματος…

Μοιραία ήταν για δύο χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας η εκπαιδευτική πτήση με αεροσκάφος τύπου F-5Β που συνετρίβη το πρωί της 6ης Ιουλίου του 1999 λίγα μέτρα πριν από τον διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου Μίκρας.

Ο ένας σκοτώθηκε ακαριαία και ο δεύτερος υπέκυψε μετά από βαριά εγκαύματα στο νοσοκομείο του 424 ΓΣΝΛ, ενώ κινδύνευσαν και οδηγοί αυτοκινήτων που περνούσαν από την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέας Μηχανιώνας όπου έπεσε αρχικά το αεροσκάφος.

Νεκρός ήταν ο 25χρονος Ανθυποσμηναγός (Ι) Παναγιώτης-Ιωάννης Δρίβας, από τη Λαμία, και βαριά τραυματισμένος ο 33χρονος Σμηναγός (Ι) Σταύρος Σταματογιάννης, που ήταν εκπαιδευτής στην πτήση. Το δυστύχημα έγινε στις 11 παρά 10 το πρωί, όταν οι δύο πιλότοι έχασαν τον έλεγχο του αεροσκάφους, που ενδεχομένως παρουσίασε μηχανική βλάβη, όπως εκτιμούσαν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Δεν πρόλαβε

Την κίνηση αυτή είδαν οι ελεγκτές στον Πύργο Ελέγχου και κάλεσαν τον κυβερνήτη να δώσει αμέσως ισχύει στον κινητήρα, να εκτελέσει («go aroud»).

Ο πιλότος, όμως, δεν πρόλαβε να ανταποκριθεί και να εκτελέσει την εντολή και σε κλάσματα δευτερολέπτου χτύπησε στο έδαφος. Αυτόπτες μάρτυρες είδαν το αεροσκάφος πάνω από την εθνική οδό, σε ύψος περίπου 10 μέτρων από το έδαφος. «Φάνηκε ότι προσπαθούσαν να το φέρουν σε οριζόντια θέση, καθώς το αεροπλάνο εκινείτο ανεξέλεγκτα», είπε ο οδηγός αυτοκινήτου οδικής βοήθειας Γιώργος Ελευθεριάδης, που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο σημείο της εθνικής οδού.

Αμέσως το αεροσκάφος έπεσε με το αριστερό φτερό και τον αριστερό τροχό πάνω στην εθνική οδό, σπάζοντας το διαχωριστικό κιγκλίδωμα και, αφού πήρε φωτιά, κατέληξε, διαλυόμενο, στον χώρο του αεροδρομίου, περίπου 100 μέτρα πριν από τον διάδρομο προσγείωσης. Η φωτιά επεκτάθηκε σε έκταση πέντε στρεμμάτων και ακολούθησε έκρηξη στο αεροσκάφος. Σύμφωνα με τους μάρτυρες, ο ανθυποσμηναγός Δρίβας χρησιμοποίησε το σύστημα αυτόματης εκτίναξης, ενώ ο σμηναγός Σταματογιάννης βγήκε φλεγόμενος από το αεροσκάφος. Κατ’ άλλη εκδοχή, το κάθισμα του άτυχου Δρίβα εκτινάχθηκε κατά την πρώτη πρόσκρουση στο έδαφος.

Όπως ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο Δρίβας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με συντριπτικά κατάγματα σε όλο του το σώμα, αιμορραγία στις αεροφόρους οδούς των πνευμόνων, ενώ η καρδιοαναπνευστική λειτουργία του είχε σταματήσει. Οι γιατροί προσπάθησαν να τον επαναφέρουν στη ζωή και τελικά στις 12.30 το μεσημέρι εξέπνευσε. Ο Σταματογιάννης υπέστη πολλαπλά εγκαύματα πρώτου βαθμού, ενώ έφερε κακώσεις στο σώμα του και νοσηλεύτηκε σε κρίσιμη κατάσταση στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.

Από την πτώση του αεροσκάφους σοκ υπέστησαν οι επιβάτες έξι αυτοκινήτων που κινούνταν εκείνη την ώρα στην εθνική οδό. Σε δύο αυτοκίνητα μάλιστα έπεσαν συντρίμμια του αεροπλάνου, με συνέπεια να σπάσουν τα παρμπρίζ. Στο ένα αυτοκίνητο επέβαινε ο 39χρονος Αντώνης Κημούντρης, που έχει κινητικά προβλήματα. «Είδα μια λάμψη και το τζάμι που έσπασε, ήταν το φτερό του αεροπλάνου που με χτύπησε», είπε στα «ΝΕΑ».

Στο φορτηγάκι του ΣΔΟΕ, που επίσης υπέστη ζημιές, οι δύο υπάλληλοι Σάββας Σεμερτζίδης και Μαρία Μουρτζίδου ήταν σοκαρισμένοι. «Πηγαίναμε προς την Περαία και είδαμε ξαφνικά ένα αεροπλάνο να πέφτει πάνω μας», είπαν.

Ο άτυχος ανθυποσμηναγός Δρίβας είχε μόλις 20 ώρες στον τύπο F-5. Ο εκπαιδευτής του Στ. Σταματογιάννης ήταν αρκετά έμπειρος, με 1.500 ώρες στον τύπο. Κατά τη συγκεκριμένη πτήση, το F-5 δεν θα προσγειωνόταν, αλλά θα έκανε «tuch and go».

 

Πηγή : www.tanea.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *