Ένα F-5A της ΠΑ ξεχασμένο στο χρόνο, πεταμένο στα αζήτητα

 Ένα F-5A της ΠΑ ξεχασμένο στο χρόνο, πεταμένο στα αζήτητα

Ένα ακόμη θρυλικό αεροσκάφος με την δική του ιστορία που υπηρέτησε στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας, σαπίζει και ξεθωριάζει σε κάποια πίστα ενός Πολιτικού Αεροδρομίου… 

Δεν είναι λίγες οι φορές που ανακαλύπτουμε έκπληκτοι, συνήθως μέσα στο διαδίκτυο, αεροπορικά θέματα-θεάματα που είναι πολύ δυσάρεστα στον Αεροπορικό κόσμο, αλλά γίνονται επίσης δυσάρεστα και στα Γενικά επιτελεία.

Ο λόγος του σημερινού δημοσιεύματος είναι ένα F-5A Freedom Fighter της Πολεμικής Αεροπορίας που ευρίσκετο στο Αεροδρόμιο Κοζάνης. 

Το Πολιτικό αεροδρόμιο της Κοζάνης είναι ένα αεροδρόμιο με ελάχιστη πτητική δραστηριότητα εδώ και πολλά χρόνια. Εκεί βρίσκεται το αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας ανάμεσα σε συστάδες χόρτων, θάμνων και Δέντρων… Η επιμέλεια του Α/φους ορίζεται από το ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ προς τον αιτούντα, ή προς την υπηρεσία (Δημοτική/Δημόσια) που θα παραχωρηθεί : Τοποθέτηση, Συντήρηση και όποιες άλλες εργασίες/ενέργειες… έχει την υποχρέωση ο φορέας που το φιλοξενεί να τις εκτελέσει, σε περίπτωση που δεν υφίσταται κάτι τέτοιο, τότε, το αεροσκάφος συντηρείται από το προσωπικό της ΠΑ ή μεταφέρεται σε χώρους δικούς της για την διαφύλαξή του…       (όπως ορίζουν τα έγγραφα παραχώρησης αεροσκάφους). Επισήμανση : Το αεροσκάφος βρίσκεται σε πολιτικό αεροδρόμιο…ως γνωστόν σε αεροδρόμια τοποθετούνται σκόπιμα για “άλλους” λόγους που δεν είναι σωστό να αναλύσουμε στο δημοσίευμα…    Στην προκειμένη περίπτωση δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο από όλους τους αρμοδίους, δηλαδή να φροντίσουν για την συντήρηση του…

Κατ εμάς… και ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ η Πολεμική Αεροπορία δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι η υπεύθυνη για την συντήρηση και για την προστασία ΌΛΩΝ των ιστορικών αεροσκαφών που έχουν υπηρετήσει στην Πολεμική Αεροπορία. Είναι πολλά τα αεροσκάφη που είναι σε απόθεση ανά την επικράτεια που έχουν μετατραπεί, μερικά, σε “καρνάβαλοι” από καρνάβαλους…

Τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους 

Northrop F/RF-5A/B και NF-5A/Β Freedom Fighter

Ρόλος: Μαχητικό
Διαστάσεις: Εκπέτασμα 7.70m, Mήκος 14.35m, Ύψος 4.08m
Κινητήρες: 2 × General Electric J85 turbojet, (5,000 lbf ώση)
Οπλισμός: 2 × 20mm πυροβόλα Colt-Browning Μ-39, 2 βλήματα ΑΙΜ-9 SIDEWINDER, 6.200 lb φορτίο βομβών
Πλήρωμα: 1
Αριθμός σε υπηρεσία: 142
Χώρα Κατασκευής: ΗΠΑ
Περίοδος χρήσης: 1965 – 2001
Τα F-5A παραλήφθηκαν από την Πολεμική Αεροπορία το 1965. Την ίδια χρονιά κηρύχθηκε επιχειρησιακή η 341 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας (ΜΑΗ), ενώ ακολούθησε η 343 ΜΑΗ. Αρχικά παραλήφθηκαν πενήντα πέντε αεροπλάνα, με 17 RF-5A να παραλαμβάνονται το 1970, ενώ το 1975 αγοράστηκαν δέκα από το Ιράν και αργότερα άλλα δέκα από την Ιορδανία. Το 1986 παραχωρήθηκαν εννέα από τη Νορβηγία και, τέλος το 1991 από την Ολλανδία άλλα δέκα (NF-5A/Β). Κατά το διάστημα 1967-1968 ο τύπος χρησιμοποιήθηκε από το τρίτο ελληνικό ακροβατικό σμήνος «Νέα Ελληνική Φλόγα». Τα F/NF-5A αποσύρθηκαν το 2001.

 

Λίγα λόγια για την ιστορία του συγκεκριμένου αεροσκάφους 

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος προήλθε από την Ιορδανία και υπηρέτησε στην 341 Μοίρα, στη 111 ΠΜ μέχρι το 1993. Από το 1993 μέχρι και το 1997 στην 343 Μοίρα με έδρα την 113 ΠΜ.

Το 2000 παραχωρήθηκε στο Πολιτικό Αεροδρόμιο Κοζάνης.  

 

Στο θέμα θα επανέλθουμε σύντομα με παρόμοια τραγική κατάσταση αεροσκάφους στη Βόρεια Ελλάδα…

Οι φωτογραφίες είναι από το διαδίκτυο

Πηγή : facebook  Konstantinos Skiadas

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.