Πλήρης “Αναγέννηση” των Γερμανικών Eurofighter από την Airbus…

 Πλήρης “Αναγέννηση” των Γερμανικών Eurofighter από την Airbus…

Στις 29 Νοεμβρίου 2023, η Airbus επιβεβαίωσε ότι μια αποκλειστική παραλλαγή Καταστολής της Εχθρικής Αεράμυνας (SEAD) του Eurofighter Typhoon, με την ονομασία Eurofighter EK, πήρε το πράσινο φως από τη γερμανική κυβέρνηση. Μάλιστα, μετά την πρόσφατη κοινοβουλευτική έγκριση από τη γερμανική επιτροπή προϋπολογισμού, η Airbus θα εξοπλίσει 15 γερμανικά Eurofighters για ηλεκτρονική μάχη , τα οποία θα είναι πιστοποιημένα από το ΝΑΤΟ έως το 2030 και στη συνέχεια θα αντικαταστήσουν το Tornado ECR στον ρόλο του SEAD.


«Ο ηλεκτρονικός πόλεμος και η αναγνώριση είναι μια σημαντική απαίτηση του ΝΑΤΟ: Οι τρέχουσες συγκρούσεις και η παρούσα κατάσταση ασφάλειας δείχνουν πόσο σημαντικές είναι οι δύο δυνατότητες», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus Defense and Space Michael Schöllhorn. «Από αυτή την άποψη, η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να συμπεριλάβει μια τόσο σημαντική ικανότητα όπως ο ηλεκτρονικός πόλεμος στο χαρτοφυλάκιο δυνατοτήτων του Eurofighter είναι ένα σημαντικό μέτρο. Η αναβάθμιση σε EK θα προσθέσει αυτή τη σημαντική ικανότητα στο ήδη ευρύ επιχειρησιακό φάσμα του Eurofighter ενισχύοντας παράλληλα την ευρωπαϊκή κυριαρχία και αυτονομία».

Με την κοινοβουλευτική έγκριση από την Επιτροπή Προϋπολογισμού, το Eurofighter ορίζεται πλέον επίσημα ως διάδοχος του Tornado ECR (Ηλεκτρονική Μάχη/Αναγνώριση). Αρχικά, η Γερμανία εξέτασε τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα μικτό στόλο F/A-18E/F Super Hornets και EA-18G Growlers , το πρώτο για να συμμορφωθεί με τη συμφωνία ανταλλαγής πυρηνικών του ΝΑΤΟ και το δεύτερο για να αντικαταστήσει το Tornado ECR. Αργότερα αποφασίστηκε η απόκτηση του F-35A για την απαίτηση κοινής χρήσης πυρηνικών, αλλά δεν έγινε καμία αναφορά για το ρόλο του SEAD.

Η Airbus περιμένει τώρα με ανυπομονησία την επίσημη παραγγελία για την ενσωμάτωση των επιλεγμένων τεχνικών λύσεων στο Eurofighter. Η αντίστοιχη σύμβαση μεταξύ της Eurofighter GmbH, ως κύριος ανάδοχος, και της NETMA (NATO Eurofighter and Tornado Management Agency) αναμένεται να υπογραφεί πριν από το τέλος του έτους .

Στην πραγματικότητα, πολύ πριν από την εξαγορά του Growler, η Airbus ανακοίνωσε μια παραλλαγή Eurofighter ECR , η οποία παρουσιάστηκε το 2019 στη Διεθνή Διάσκεψη Μαχητών. Η διαμόρφωση που παρουσίασε τότε η Airbus έδειχνε το Typhoon να μεταφέρει δύο Escort Jammer Pods, τρεις δεξαμενές καυσίμου 1000 λίτρων και έξι πυραύλους αέρος-εδάφους MBDA SPEAR-EW (που αναπτύσσεται επί του παρόντος για τη Βασιλική Πολεμική Αεροπορία), εκτός από την φόρτωση τεσσάρων Meteor και δύο IRIS-T.

Ένα infographic για το ανακοινωθέν Eurofighter EK. 
Ορισμένα έργα τέχνης απεικόνιζαν επίσης τη δυνατότητα χρήσης του AGM-88B HARM ή του AGM-88E AARGM, ενώ τα Escort Jammer Pods συμπληρώθηκαν από δύο συστήματα εντοπισμού εκπομπών που ήταν εγκατεστημένα στα άκρα των φτερών του Typhoon. Σημειώθηκε επίσης ότι το αεροσκάφος θα ήταν διθέσιο με έναν Αξιωματικό Ηλεκτρονικού Πολέμου στο πίσω κάθισμα του οποίου το cockpit θα ήταν ανεξάρτητο από αυτό του κυβερνήτη.

Με σημερινό δελτίο τύπου, η Airbus επιβεβαιώνει ότι το Eurofighter EK θα χρησιμοποιήσει το AGM-88E AARGM , ένα σύστημα εντοπισμού πομπού και αυτοπροστασίας από τη Saab και άλλες τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, αυτά περιλαμβάνουν μια λύση τεχνητής νοημοσύνης που καθιστά δυνατή την ανάλυση δεδομένων ραντάρ επί του σκάφους και τον γρήγορο προσδιορισμό ακριβών μέτρων αυτοπροστασίας. Επιπλέον, τα νέα έργα τέχνης απεικονίζουν το Eurofighter EK ως μονοθέσιο.

Η σουίτα αισθητήρων που παρέχει η Saab είναι η σουίτα Arexis Electronic Warfare, την οποία η Saab είπε τον Ιούνιο του 2023 ότι επιλέχθηκε για να εξοπλίσει τα 15 Eurofighters , αν και δεν είχε υπογραφεί ακόμη παραγγελία εκείνη τη στιγμή. Η Saab είπε ότι η γερμανική κυβέρνηση αξιολόγησε προϊόντα ευρωπαϊκών και διεθνών παρόχων EW, λαμβάνοντας υπόψη πτυχές όπως η απόδοση, η ενσωμάτωση και η διαδρομή προς την πιστοποίηση.

Η Saab δήλωσε ότι η εταιρεία θα πραγματοποιούσε ένα μεγάλο μέρος των εργασιών στον χώρο της στη Βαυαρία της Γερμανίας, μαζί με τον συνεργάτη της τεχνητής νοημοσύνης Helsing. Η σουίτα Arexis μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως σε ένα αεροσκάφος ή να χρησιμοποιηθεί ως missionized pod.

Πηγή : theaviationist.com

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *