27/12/1952 : Το τραγικό δυστύχημα με C-47 στο chinhae της Κορέας

 27/12/1952 : Το τραγικό δυστύχημα με C-47 στο chinhae της Κορέας

C-47 – Λάμπρου – Κατσαντώνης – Παπαδάκης – Μπίλιας

 

Κορέα, 27 Δεκεμβρίου 1952: Το C-47 92-632, εκτελώντας νυκτερινή αποστολή ”Courier 103” με κυβερνήτη τον Ανθυποσμηναγό Κατσαντώνη Βασίλειο, αμέσως μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Κ-10 (Chinhae) με προορισμό το Κ-9 (Pusan) και σε ύψος 150 πόδια ”κράτησε” ο αριστερός κινητήρας (διακοπή λειτουργίας).

Αποτέλεσμα της κράτησης αυτής ήταν το αεροσκάφος να χάσει ταχύτητα και ύψος. Με την αριστερή εκτροπή και την κλήση που πήρε, η αριστερή πτέρυγα βρήκε στην κορυφή ενός πεύκου.

Στην συνέχεια το αεροσκάφος προσέκρουσε σε λόφο και φλεγόμενο σύρθηκε, χαράζοντας βαθιά γραμμή στη χιονισμένη επιφάνεια του εδάφους. Από την πρόσκρουση αυτή όλοι οι επιβαίνοντες του αεροσκάφους έχασαν τη ζωή τους. Μαζί με τον κυβερνήτη φονεύθηκαν ο συγκυβερνήτης Υποσμηναγός Παπαδάκης Βασίλειος, ο αεροναυτίλος Επισμηνίας Λάμπρου Παναγιώτης και ο ασυρματιστής Σμηνίας Μπίλιας Γεώργιος. Στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν δέκα επιβάτες (εννέα Αμερικανοί και ένας Φιλιππινέζος).

 

 

Επισμηναγός Βασίλειος Παπαδάκης
Επισμηναγός Βασίλειος Παπαδάκης

Γεννήθηκε το 1919 στην Αθήνα.

Το Σεπτέμβριο του 1940 εισήλθε στη Σχολή Αεροπορίας (τμήμα υπαξιωματικών) και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 1942 με το βαθμό του σμηνία χειριστή. Τον Ιούλιο του 1952 πήγε στη Ν. Κορέα για ενίσχυση του προσωπικού του 13ου Σμήνους που αγωνιζόταν εκεί και πήρε μέρος στις επιχειρήσεις.

Βρήκε το θάνατο στις 27 Δεκεμβρίου 1952, όταν το αεροσκάφος C-47 στο οποίο ήταν συγκυβερνήτης κατά την εκτέλεση νυκτερινού δρομο­λογίου, έπεσε αμέσως μετά την απογείωση πάνω σε λόφο στην περιοχή του αεροδρομίου Κ-10 της Ν. Κορέας λόγω βλάβης του αριστερού κινητήρα.

 

Υποσμηναγός Βασίλειος Κατσαντώνης
Υποσμηναγός Βασίλειος Κατσαντώνης

Γεννήθηκε το 1931 στη Λαμία Φθιώτιδας.

Τον Οκτώβριο του 1949 εισήλθε στη Σχολή Αεροπορίας (τμήμα εφέδρων χειριστών) και αποφοίτησε το Φεβρουάριο του 1951 με το βαθμό του εφέδρου ανθυποσμηναγού.

Τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου πήγε στην Κορέα για ενίσχυση του προσωπικού του 13ου Σμήνους που μετείχε στις επιχειρήσεις.

Στις 27 Δεκεμβρίου 1952 το αεροσκάφος C-47 Dakota, στο οποίο ήταν κυβερνήτης κατά την εκτέλεση νυκτερινού δρομολογίου στην Κορέα, έπεσε πάνω σε λόφο, αμέσως μετά την απογείωση, από το αεροδρόμιο Κ-10 της Ν. Κορέας, λόγω βλάβης του αριστερού κινητήρα.

Αρχισμηνίας Παναγιώτης Λάμπρου
Αρχισμηνίας Παναγιώτης Λάμπρου

Γεννήθηκε το 1930 στη Σπερχειάδα Φθιώτιδας.

Το Φεβρουάριο του 1951 εισήλθε στη Σχολή Ιπταμένων Αεροπορίας (τμήμα υπαξιωματικών ναυτίλων – βομβαρδιστών) και αποφοίτησε το Νο­έμβριο του 1951 με το βαθμό του μονίμου ι­πτάμενου επισμηνία και ειδικότητα ναυτίλου- βομβαρδιστή.

Το Σεπτέμβριο του 1952 πήγε στην Κορέα, όπου προστέθηκε στη δύναμη του 13ου Σμήνους και πήρε μέρος στις επιχειρήσεις.

Σκοτώθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 1952, όταν το αεροσκάφος C-47, στο οποίο επέβαινε ως πλήρωμα κατά την εκτέλεση νυκτερινού δρομο­λογίου, έπεσε, λόγω βλάβης του αριστερού κινητήρα πάνω σε λόφο στην περιοχή του αεροδρομίου Κ-10 της Ν. Κορέας αμέσως μετά την απογείωση.

 

Επισμηνίας Γεώργιος Μπίλιας
Επισμηνίας Γεώργιος Μπίλιας

Γεννήθηκε το 1931 στα Μαριτσά Ρόδου.

Το Φεβρουάριο του 1951 κατατάχθηκε στη Σχολή Ιπταμένων Αεροπορίας (τμήμα υπαξιω­μα­τικών Α/Τ-Π/Λ) και αποφοίτησε το Νοέμβριο του 1951 με το βαθμό του ιπτάμενου σμηνία και ειδικότητας Α/Τ-Π/Λ.

Το Σεπτέμβριο του 1952 πήγε στην Κορέα, ό­που προστέθηκε στη δύναμη του 13ου Σμήνους και πήρε μέρος στις επιχειρήσεις.

Σκοτώθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 1952, όταν το αεροσκάφος C-47 στο οποίο επέβαινε ως πλή­ρωμα κατά την εκτέλεση νυκτερινού δρομολογίου, έπεσε και συνετρίβη αμέσως μετά την απογείωση, λό­γω βλάβης του αριστερού κινητήρα, πάνω σε λόφο που βρισκόταν στην περιοχή του αεροδρομίου Κ-10 της Ν. Κορέας.

http://greekworldhistory.blogspot.gr/

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *