Σαν σήμερα το 1997 : Χάνει την ζωή του με Mirage 2000 ο ΉΡΩΑΣ Υποσμηναγός (Ι) Ιωακείμ Παντελάκης

 Σαν σήμερα το 1997 : Χάνει την ζωή του με Mirage 2000 ο ΉΡΩΑΣ Υποσμηναγός (Ι) Ιωακείμ Παντελάκης

Η εντατική εκπαίδευση για να αντιμετωπιστεί ο Τούρκος εισβολείς σε ρεαλιστικές συνθήκες είναι η καθημερινή πραγματικότητα των Ιπταμένων της Π.Α…

Σε μια τέτοια εκπαίδευση στις 28 Ιουλίου 1997, ο Υποσμηναγός (Ι) Ιωακείμ Παντελάκης έχασε τη ζωή του όταν το αεροσκάφος Mirage 2000, του οποίου ήταν κυβερνήτης έπεσε στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της νήσου Σκύρου.

Το αεροσκάφος με άλλο ένα ιδίου τύπου είχε απογειωθεί από την Τανάγρα για άσκηση αναχαίτισης 2 εναντίον 2. Συνολικά στην περιοχή βρίσκονταν 4 αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας με τα δύο να παίζουν τον ρόλο του εισβολέα και τα άλλα 2 να τα αναχαιτίζουν

Το αεροσκάφος του Υποσμηναγού πετούσε γύρω στις 10.50 εκείνης της ημέρας μεταξύ 500 και 1000 ποδών όταν χάθηκε.

Οι μαρτυρίες έκαναν λόγο για έναν παφλασμό που είδαν οι άλλοι πιλότοι στην θάλασσα.

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΌ

Έχουν βαρύ ανθρώπινο κόστος οι σκληρές προσπάθειες της Πολεμικής Αεροπορίας για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της υπεράσπισης της χώρας, είπε σε δηλώσεις του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Άκης Τσοχατζόπουλος, με αφορμή την πτώση του Μιράζ 2000 το οποίο κυβερνούσε ο υποσμηναγός Ιωακείμ Παντελάκης.

ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ, πρόσθεσε ο υπουργός, θα συνεχισθούν και σήμερα και αύριο ­συνολικά για 72 ώρες ­ με εντατικό ρυθμό για την ανεύρεση του άτυχου πιλότου του Μιράζ.

Ο υποσμηναγός, κάτοικος Χαλκίδας, του οποίου αγνοείται η τύχη, είναι έγγαμος ­δεν έχει παιδιά ­ και θεωρείται ως ένας από τους καλύτερους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας, με συνολικά 665 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Το ατύχημα, το τέταρτο κατά σειρά με Μιράζ, από το 1992 ­ τα άλλα δύο έγιναν το ’96 ­ έγινε και πάλι, όπως και το τρίτο με Μιράζ, στην περιοχή ανάμεσα στην Αλόννησο και στη Σκύρο, 25 χιλιόμετρα βορειοανατολικά του δεύτερου νησιού.

Ο υποσμηναγός Παντελάκης, όπως και ο υποσμηναγός Βρέντζος, είχαν φύγει χθες το πρωί από το αεροδρόμιο της Τανάγρας με τα αεροπλάνα τους, συμμετέχοντας μαζί με ένα άλλο ζεύγος Μιράζ σε ασκήσεις αναχαίτισης.

Είχαν ήδη προηγηθεί επιτυχημένες αναχαιτίσεις του ενός αεροσκάφους από το άλλο, αλλά και του ενός ζεύγους αεροσκαφών από το άλλο. Γύρω στις 10.50′ το πρωί κι ενώ ο Παντελάκης πετούσε σε ύψος 500 – 1.000 ποδών, ο συνάδελφός του Βρέντζος τον έχασε από τα μάτια, την ώρα που ο ένας αναχαίτιζε τον άλλο.

«ΔΕΝ ΕΙΔΑ»

«Είδα απλώς μια μικρή αναταραχή σ’ ένα σημείο στη θάλασσα, έναν παφλασμό και μετά μια μικρή κηλίδα» φέρεται να δήλωσε σε συναδέλφους του ο υποσμηναγός Βρέντζος, μόλις επέστρεψε στην Τανάγρα. «Δεν είδα να εκτινάσσεται κάθισμα. Και δεν είδα δυστυχώς αλεξίπτωτο».

Μόλις έγινε γνωστό το ατύχημα, με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου, δύο ελικόπτερα κι ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού άρχισαν να οργώνουν την περιοχή, μήπως βρουν ίχνη από το χαμένο αεροπλάνο. Τον συντονισμό των ερευνών είχε χθες ο σμήναρχος Παναγιώτης Καράμπελας.

Παράλληλα με τις έρευνες των στρατιωτικών ελικοπτέρων, πλοία του εμπορικού ναυτικού έκαναν όλη την ημέρα χθες έρευνα στο τρίγωνο Άη Στράτης, Σκύρος και Αλόννησος, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας έπεσε παγωμάρα όταν έγινε γνωστή η απώλεια του αεροπλάνου. Ο υποσμηναγός Παντελάκης που είχε γεννηθεί το 1979 στη Χαλκίδα ήταν αγαπητός στους συναδέλφους του.

ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΛΑΒΗ

Οι έρευνες για τα αίτια του ατυχήματος έχουν ξεκινήσει, και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η πτώση έγινε λόγω μηχανικής βλάβης, χωρίς να αποκλείουν ότι μπορεί να έγινε κάποιο λάθος λόγω του πολύ χαμηλού ύψους που πετούσε το αεροπλάνο.

Στο περυσινό ατύχημα, που έγινε στην ίδια περιοχή, ο «επιτιθέμενος» χειριστής του F-16 δεν κρατούσε το ελάχιστο όριο ασφαλείας από το αμυνόμενο Μιράζ 2000 με αποτέλεσμα, όταν με ωριαία ταχύτητα 2.500 χιλιομέτρων έκανε μια ιδιαίτερα κλειστή στροφή, τον ύστατο χειρισμό αποφυγής «γαζώματος» από τα πυροβόλα του αντιπάλου, να προσκρούσει το πρόσθιο τμήμα του F-16 στους αεραγωγούς καυσαερίων ή στο κάτω μέρος του Μιράζ.

Περίπου την ίδια ώρα που έγινε το ατύχημα στο Αιγαίο, η Ελλάδα παρέλαβε στην 111 Πτέρυγα Μάχης στον Βόλο τα 4 πρώτα F-16, τα οποία έχουν σημαντικές διαφορές στον κινητήρα από τα παλαιότερα, αλλά και στο σύστημα ελέγχου πτήσεως.

Κατά την παραλαβή τούς Αμερικανούς και Έλληνες χειριστές υποδέχθηκε ο αρχηγός

ΓΕΑ πτέραρχος Αντωνέτσης.

www.tanea.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.