ΕΚΤΑΚΤΟ : Ο Ερντογάν προχωρά την αναβάθμιση των τούρκικων F-16 Block 30

 ΕΚΤΑΚΤΟ : Ο Ερντογάν προχωρά την αναβάθμιση των τούρκικων F-16 Block 30

ΑΓΚΥΡΑ, Τουρκία — Η Turkish Aerospace Industries υπέγραψε δύο συμβάσεις αξίας σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη μεγαλύτερη αμυντική εταιρεία της χώρας για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F-16.

Οι συμφωνίες που ανακοίνωσε ο Aselsan, (ειδικός σε αναβαθμίσεις στον τομέα ηλεκτρονικών), ήταν 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 20,7 δισεκατομμυρίων λιρών (789,2 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει υποστηρίξει την επιθυμία της Τουρκίας να αγοράσει 40 νέα F-16 καθώς και κιτ εκσυγχρονισμού από τις ΗΠΑ. Είναι μια κίνηση που ορισμένοι στο Κογκρέσο, κυρίως ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας, Bob Menendez, DN.J, αντιτάχθηκαν στο ότι η Τουρκία εμποδίζει την ένταξη στο ΝΑΤΟ για τη Σουηδία , το ιστορικό της στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις σχέσεις της με την Ελλάδα και άλλες ανησυχίες.

Ούτε η TAI ούτε η Aselsan αποκάλυψαν λεπτομέρειες για τα συμβόλαια, που υπογράφηκαν στις 13 Ιουλίου. Ωστόσο, ένας αξιωματούχος των κρατικών προμηθειών και πηγές από τις επιχειρήσεις είπαν στο Defense News ότι οι συμβάσεις σχετίζονται με πρόγραμμα αναβάθμισης των γηρασμένων F-16 της Τουρκίας, ξεκινώντας από το επίπεδο Block 30.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης θα περιλαμβάνει έναν νέο υπολογιστή αποστολής, ένα ενεργό ηλεκτρονικά σαρωτή ραντάρ συστοιχίας και νέες ηλεκτρονικές σουίτες για περίπου 150 τουρκικά αεροσκάφη F-16. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει επίσης νέες έγχρωμες οθόνες πιλοτηρίου, νέο σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού, νέα μονάδα διασύνδεσης συστήματος, υδραυλικό μετρητή καυσίμου, νέους δέκτες προειδοποίησης ραντάρ και σύστημα αδρανειακής πλοήγησης.

Η ραχοκοκαλιά του προγράμματος αναβάθμισης είναι ένα υποσύστημα που ονομάζεται Ozgur («δωρεάν» στα αγγλικά) που στοχεύει στην ανάπτυξη και παραγωγή του πρώτου ραντάρ AESA της Τουρκίας, το οποίο οι αξιωματούχοι της Aselsan ελπίζουν ότι θα παρατείνει τον χρόνο πτήσης για ορισμένα από τα αεροσκάφη F-16 της χώρας στο μισό. έως 12.000 ώρες.

Σύμφωνα με τα σχέδια αναβάθμισης, το ραντάρ AESA θα τοποθετηθεί πρώτα στο Akinci, ένα drone που κατασκευάστηκε από την TAI. στη συνέχεια σε μια παρτίδα 36 αεροσκαφών F-16 Block 30. και, μακροπρόθεσμα, το TF-X, το πρώτο ιθαγενές μαχητικό αεροσκάφος της Τουρκίας υπό κατασκευή. Το Block 30 είναι το μόνο μοντέλο F-16 του οποίου οι πηγαίοι κώδικες είναι διαθέσιμοι στην Τουρκία.

«Αυτή η συμφωνία έχει δύο συνέπειες: Πρώτον, είναι μέρος των τουρκικών προσπαθειών να εξισορροπήσει την αυξανόμενη αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας στο Αιγαίο, ειδικά με την αγορά νέων Rafale γαλλικής κατασκευής. και δεύτερον , μόλις [η αναβάθμιση είναι επιτυχής ] , μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για την Aselsan και την TAI να διεισδύσουν στη μεγάλη αγορά εκσυγχρονισμού των F-16 στον κόσμο», δήλωσε ο Ozgur Eksi, ο οποίος διευθύνει το μέσο ενημέρωσης TurDef.

Το 2019, η Τουρκία ζήτησε τη σύνδεση τακτικών δεδομένων Link 16, μεταξύ άλλων τεχνολογιών, για 199 αεροσκάφη F-16. Στη συνέχεια, σύμφωνα με αναφορές των μέσων ενημέρωσης του Ιανουαρίου 2023, η κυβέρνηση Μπάιντεν «ενημέρωσε ανεπίσημα το Κογκρέσο για την πρόθεσή της να πουλήσει 40 νέα F-16 στη διαμόρφωση Block 70/72 Viper (F-16Vs) και πακέτα αναβάθμισης Viper για 79 υπάρχοντα μαχητικά, μαζί με 900 πυραύλους αέρος-αέρος και 800 βόμβες, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων», σημειώνεται σε έγγραφο της Υπηρεσίας Ερευνών του Κογκρέσου.

Τον Απρίλιο, το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ενέκρινε δημόσια την πώληση εξοπλισμού και υπηρεσιών στην Τουρκία για την υποστήριξη της αναβάθμισης του στόλου των F-16 της ευρωπαϊκής χώρας σε μια πιθανή συμφωνία αξίας 259 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Υπηρεσία Ερευνών του Κογκρέσου έγραψε ότι αυτή η πιθανή πώληση φαίνεται να περιλαμβάνει το Link 16.

Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία αρνήθηκε να σχολιάσει αυτή την ιστορία, επικαλούμενη την εθνική ασφάλεια.

Η Aselsan είναι η μεγαλύτερη αμυντική εταιρεία στην Τουρκία και η 49η μεγαλύτερη στον κόσμο με βάση τα αμυντικά έσοδα, σύμφωνα με τη λίστα Top 100 του Defense News .

Η εταιρεία ανέφερε ότι οι συνολικές πωλήσεις της το 2022 έφτασαν τις 35,3 δισεκατομμύρια λίρες και ότι οι αποσβέσεις και τα κέρδη από τόκους προ φόρων ήταν 9,5 δισεκατομμύρια λίρες, σημειώνοντας αύξηση 77% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα καθαρά κέρδη της, το 2022 αυξήθηκαν κατά 70% στα 11,9 δισεκατομμύρια λίρες.

Η Aselsan ανέφερε επίσης ότι, κατά τη διάρκεια του δημοσιονομικού 2022, «τοπικοποίησε/εθνικοποίησε» επιτυχώς 160 συστήματα, δηλαδή η επιχείρηση που παρήγαγε εγχώρια τεχνολογία που η χώρα εισήγαγε προηγουμένως. Συνολικά, η εταιρεία τονίζει ότι το έχει κάνει, για συνολικά 670 συστήματα.

Από την πλευρά της, η Turkish Aerospace Industries κατέλαβε την 67η θέση στη λίστα των Top 100.

Μετά την επανεκλογή του στις 28 Μαΐου, ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ανακάτεψε την ιεραρχία των προμηθειών της κυβέρνησης . Ο Ισμαήλ Ντεμίρ, ο οποίος ηγήθηκε της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών, ή SSB, διορίστηκε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ελεγχόμενης από την κυβέρνηση παραγωγού χάλυβα και σιδήρου Kardemir. Ο Haluk Gorgun, Διευθύνων Σύμβουλος της Aselsan, αντικατέστησε τον Demir.

Μια δήλωση της εταιρείας στις 22 Ιουνίου ανέφερε ότι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Aselsan είναι ο Ahmet Akyol, πρώην αναπληρωτής γενικός διευθυντής της εταιρείας. Συνεχίζει να υπηρετεί ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου στην Aselsan.

Ο Akyol είναι μηχανικός υπολογιστών που εκπαιδεύτηκε στο κολέγιο των ΗΠΑ στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και στο βρετανικό σχολείο Cranfield University.

Ο Akyol έχει ένα υπόβαθρο στη βιομηχανία και την κυβέρνηση, έχοντας εργαστεί στον πάροχο στρατιωτικού λογισμικού Havelsan και στον ειδικό σε προσομοίωση Quantum3D, και με το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας καθώς και το Υπουργείο Άμυνας, καθώς και τον κρατικό οργανισμό επιστημονικής έρευνας Tubitak. Επίσης, στο παρελθόν υπηρέτησε ως επικεφαλής συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου και ραντάρ στο SSB (τότε γνωστό ως SSM).

Το Associated Press συνέβαλε σε αυτό το άρθρο.

Πηγή : www.defensenews.com

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *