C-27… άλλος ένας πονοκέφαλος της ΠΑ λόγο ανευθυνότητας Πολιτικών Ηγεσιών

 C-27… άλλος ένας πονοκέφαλος της ΠΑ λόγο ανευθυνότητας Πολιτικών Ηγεσιών

C-27 Spartan

 

Σε περίπου έναν μήνα η πρόταση της κατασκευάστριας εταιρείας του «Πήγασου» της 112 Πτέρυγας Μάχης, των C-27J Spartan δηλαδή, πιθανά θα έχει φτάσει στο αεροπορικό επιτελείο, για να ξεκινήσει η επεξεργασία της από τον αρμόδιο κλάδο. Αρμόδιες πηγές επισημαίνουν ότι κατ’ ουσία η πρόταση συντάσσεται αυτό το διάστημα, αφού προηγήθηκαν αρκετές συνομιλίες ανάμεσα σε εκπροσώπους της εταιρείας και την Αεροπορία, η οποία πασχίζει με κάθε τρόπο να «αναστήσει» τον μεταφορικό στόλο. Οι πληροφορίες αυτές έρχονται μόλις λίγες ημέρες αφού καταγράψαμε το ρεπορτάζ και για τα C-130, την επίσκεψη του Α/ΓΕΑ στην Πορτογαλία και την υπόσχεση από εκεί ότι ένας «Ηρακλής» θα είναι έτοιμος το πρώτο 4μηνο του 2024.

Μέσα στον ίδιο χρόνο ακόμη ένα C-27 θα έχει ολοκληρώσει τον κύκλο της συντήρησης που απαιτήθηκε μετά την υπογραφή της σύμβασης για την υποστήριξη των αεροσκαφών. Την ίδια στιγμή πάντως τρέχουν και οι προσπάθειες για την προμήθεια νέων μεταφορικών μέσων, που η αξία τους φάνηκε με δυσάρεστο τρόπο μέσα στη χρονιά που πέρασε και χρειάστηκαν αυτά τ’ αεροσκάφη αλλά δεν ήταν διαθέσιμα. Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι για δεκαετίες τα C-27J Spartan «σύρθηκαν» δίχως σύμβαση μετέπειτα τεχνικής υποστήριξης, με τα γνωστά απαξιωτικά αποτελέσματα για την διαθεσιμότητα, των αεροσκαφών. Μάλιστα η σχετικά πρόσφατη Follow On Support που υπεγράφη με την κατασκευάστρια εταιρεία αφορούσε τα έξι από τα οκτώ μεταφορικά κι αυτό γιατί τα χρήματα, σε αυτή την φάση, δεν έφταναν για όλο τον στόλο. Και παράλληλα τα δυο αεροσκάφη που έμειναν εκτός της συμφωνίας είναι εκείνα στα οποία θα πρέπει να γίνει μεγάλη προσπάθεια για την επαναφορά τους σε πτήσιμη κατάσταση.

Πάντως μέσα από τις συζητήσεις των δυο πλευρών έχει φανεί η διάθεση το επόμενο βήμα να συμπεριλαμβάνει όλο τον στόλο και να μην αφήνει έξω αεροσκάφη που μπορούν να ζήσουν ακόμη μια 20ετία προσφέροντας στην Πολεμική Αεροπορία. Αξιοσημείωτο είναι ότι ομάδα Ιταλών εμπειρογνωμόνων θα φτάσει στην 112 Πτέρυγα Μάχης ώστε να γίνει επιθεώρηση στα δυο C-27, που κακά τα ψέματα έχουν υποστεί «κανιβαλισμό», προς όφελος της αναγκαίας διαθεσιμότητας μεταφορικών του τύπου. Η υφιστάμενη σύμβαση ολοκληρώνεται το 2026, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να περιμένει το αεροπορικό επιτελείο να φτάσει στο παρά πέντε για να προχωρήσει τη νέα συμφωνία, για την οποία οι σκέψεις είναι να επεκταθεί γι’ ακόμη επτά χρόνια.

Δείτε περισσότερα

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *