F-16 Block 30 και Block 50 πάνε για πέταμα με σοβαρή πολιτική ευθύνη – Αποδυναμώνεται η Πολεμική Αεροπορία

 F-16 Block 30 και Block 50 πάνε για πέταμα με σοβαρή πολιτική ευθύνη – Αποδυναμώνεται η Πολεμική Αεροπορία

Πολεμική Αεροπορία – Αντιμέτωπη πλέον με το πρόβλημα της οροφής των 100 μόλις μαχητικών! Με την είσοδο του 2024, διαπιστώνεται ότι οι οιωνοί δεν είναι καλοί για την Ελλάδα και την άμυνά της. Κυριαρχεί δηλαδή η αίσθηση ότι πλέον ο χρόνος δεν είναι επαρκής για να προληφθεί ή να αντιμετωπιστεί οποιαδήποτε εξέλιξη. Και η αίσθηση αυτή μόνο εσφαλμένη δεν είναι… Ο χρόνος τελείωσε γιατί η Ελλάδα τον σπατάλησε. Στο Πολεμικό Ναυτικό τα προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο στην αδικαιολόγητη υπερτετραετή καθυστέρηση λήψης αποφάσεων εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ 200ΗΝ και αγοράς – ναυπήγησης νέων μονάδων επιφανείας, αλλά και στη μάστιγα των μαζικών παραιτήσεων στελεχών. Πρόβλημα που όχι μόνο δεν αντιμετώπισε μετά τα γεγονότα του καλοκαιριού του 2020 η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά άφησε να επιδεινωθεί σε βαθμό μη αναστρέψιμο.


Στην δε Πολεμική Αεροπορία, η απομείωση της μαχητικής ισχύος της ύστερα από την – επίσης ανεξήγητη- αδράνεια των τελευταίων πέντε ετών, είναι πλέον πρόβλημα που έχει λάβει σοβαρές διαστάσεις. Το DP ανέλυσε όλα αυτά τα χρόνια με στοιχεία και κατ’ επανάληψη την αναγκαιότητα της διατήρησης οροφής 200 τουλάχιστον πραγματικά αξιόμαχων μαχητικών σε ελληνική υπηρεσία. 150 δηλαδή υπό την ιδανική προϋπόθεση της διατήρησης διαθεσιμότητας σε ποσοστό 75%. Για επιχειρησιακούς, οικονομικούς και βιομηχανικούς λόγους. Βασικό συστατικό αυτής της οροφής θα ήταν φυσικά ο στόλος των μαχητικών F-16, σε ομογενοποιημένη βέβαια μορφή. Η Ελλάδα επέλεξε να μην εκμεταλλευτεί αυτό το κρίσιμο και βασικό συστατικό για την αναβάθμιση της μαχητικής ισχύος της Πολεμικής Αεροπορίας.

Επέλεξε δηλαδή να απαξιώσει ροκανίζοντας χρόνο, τα 70 από τα 153 μαχητικά του τύπου που διατηρεί σε υπηρεσία η Πολεμική Αεροπορία! Παράλληλα, φέρεται να εξετάζει εδώ και καιρό όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα την “εναλλακτική” λύση της παραγγελίας (αρχικά…) 12 μόλις μαχητικών 5ης γενιάς τύπου F-35A! Αν αυτό δεν είναι απομείωση της μαχητικής ισχύος και κατασπατάληση κονδυλίων, τότε τι ακριβώς είναι; Εξηγούμε το γιατί…

– Στο επιχειρησιακό κομμάτι, ο εκσυγχρονισμός των F-16C/D Block 30 και Block 50 στο επίπεδο Block 50M εφόσον είχε αποφασιστεί από το 2018 ή το 2019, σήμερα θα απέδιδε μαχητικά ικανά να αξιοποιηθούν πλήρως σε επιχειρήσεις αέρος-αέρος, αέρος-επιφανείας, αέρος-εδάφους και ISR για τα επόμενα 20 χρόνια.

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *