Το κατευθυνόμενο βαθυσκάφος της ΠΑ θα ψάξει το F-16 Block 52 «528»…

 Το κατευθυνόμενο βαθυσκάφος της ΠΑ θα ψάξει το F-16 Block 52 «528»…

F-16 Block 52 s/n 528

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ

Η επιστροφή από το βορειοανατολικό Αιγαίο για την τετράδα των F-16 Block 52 plus δεν σήμαινε ότι τα σενάρια ασκήσεων είχαν ολοκληρωθεί, κοντά στην θαλάσσια περιοχή, ανατολικά της Χαλκιδικής.


Περίπου 50 ναυτικά μίλια πριν από την τελική ευθεία για την προσγείωση των αεροσκαφών στον διάδρομο της 110 Πτέρυγας Μάχης, στην περιοχή των Σποράδων οι air to air μάχες συνεχίζονταν.

Ο 29χρονος Υποσμηναγός δέχτηκε εικονική βολή από άλλο F-16. Οι διαδικασίες, γνώριμες για τον εκπαιδευμένο νεαρό αεροπόρο της 337 μοίρας, ο οποίος καλούνταν να αποφύγει τον «πύραυλο».

Ελιγμοί με πολλά «g», χρήση αντιμέτρων και άλλες κινήσεις που προβλέπονται μέσα από την εκπαίδευση των αεροπόρων ώστε να σωθεί ο ιπτάμενος και η πλατφόρμα.

Εκείνα τα δευτερόλεπτα των ελιγμών, οι άλλοι αεροπόροι κατάλαβαν ότι το F-16 δεν κινούνταν κατά τα πρότυπα που ήξεραν.

Οι συνάδελφοι του 29χρονου ιπτάμενου τον προέτρεψαν να εγκαταλείψει το μαχητικό. Ο Υποσμηναγός κινήθηκε όπως προβλέπουν όλες οι διαδικασίες ανάγκης. Έτσι όπως είχε μάθει και στο Σχολείο Εκπαίδευσης Θαλάσσιας Επιβίωσης στην Καλαμάτα.

Περισσότερες από 24 ώρες μετά το ατύχημα οι πάντες ομιλούν για την υποδειγματική συμπεριφορά του νεαρού αεροπόρου, τόσο κατά τη διάρκεια των ασκήσεων, όσο κι όταν αναγκάστηκε να λειτουργήσει υπό την πίεση της εγκατάλειψης του αεροσκάφους.

Η επιτροπή που έχει συσταθεί για την διερεύνηση του αεροπορικού ατυχήματος για το F-16, έχει στα χέρια της αρκετό υλικό πάνω στο οποίο καλείται να εργαστεί.

Έχει τέσσερις αεροπόρους, τρία εκ των τεσσάρων αεροσκαφών να ελέγξει, τρεις «κασέτες» (σ.σ DVR Data Video Recorder) που σε αυτές καταγράφονται τα πάντα στην πτήση.

Μπορεί αυτές να μην είναι το λεγόμενο «μαύρο κουτί», μια και τα μαχητικά δεν διαθέτουν κάτι τέτοιο, πλην όμως από το υλικό που έχει καταγραφεί εκεί, εξάγονται σημαντικά συμπεράσματα.

Πέραν της εικόνας, υπάρχουν καταγεγραμμένες οι αναφορές των αεροπόρων τις κρίσιμες εκείνες στιγμές της Τετάρτης πάνω από την Ψαθούρα, στα ανοιχτά των Σποράδων.

Επιπλέον οι αναφορές που θα δώσουν οι τέσσερις αεροπόροι είναι ένα ακόμη κομβικό σημείο που θα απαντά ως ένα βαθμό στο ερώτημα, τι έφταιξε.

Το «528» ακόμα «ζει»…
Πέραν των προαναφερθέντων όμως, η στρατιωτική ηγεσία έδωσε εντολή στην κινητή μονάδα συντήρησης θαλασσίων εγκαταστάσεων, που ανήκει στην 206 Πτέρυγα Αεροπορικών Υποδομών και διαθέτει κατευθυνόμενο βαθυσκάφος, να κάνει μια πρώτη έρευνα στο σημείο που χάθηκε το τελευταίο στίγμα του F-16 Block 52 plus.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το «528», ακόμη «ζει»! Δηλαδή εκπέμπει σήμα, δείχνοντας πιθανά το σημείο που βρίσκεται το εκτινασσόμενο κάθισμα ή ακόμη και συντρίμμια.

Ωστόσο ο βυθός στην συγκεκριμένη περιοχή του Αιγαίου φτάνει ως και τα 1.000 μέτρα, με ό,τι σημαίνει αυτό για τις δυνατότητες που έχει το βαθυσκάφος της αεροπορίας.
Εφόσον καταφέρει η ομάδα της Πολεμικής αεροπορίας να εντοπίσει εγκαίρως το σημείο εκπομπής, σε πρώτη φάση θα επιχειρήσει να εξασφαλίσει εικόνες που θα δοθούν τόσο στην επιτροπή διερεύνησης, όσο και στο αεροπορικό επιτελείο για να αποφασίσει αν αξίζει το επόμενο βήμα.

Δείτε περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *