Ο κύκλος των T-2 Buckeye έκλεισε με τον χειρότερο τρόπο… Καθηλώνονται – Αποσύρονται…
Νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο φαίνεται ότι αποσύρονται τελικά τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Τ2 Buckeye, μετά το τραγικό δυστύχημα της 27ης Δεκεμβρίου, που στοίχισε τη ζωή στον πιλότο, επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα.
του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΖΑΝΙΤΗ – ΠΗΓΗ: Realnews
Τα αεροσκάφη που εκπαιδεύουν τους Έλληνες πιλότους σχεδόν τα τελευταία 50 χρόνια ήταν προγραμματισμένο να αποσυρθούν την άνοιξη, με κάποιες πληροφορίες να αναφέρουν ως πιθανότερο χρονικό σημείο τον Μάιο. Όμως, μετά το τραγικό δυστύχημα, καθηλώθηκαν όλα όσα ήταν διαθέσιμα και φαίνεται ότι μάλλον δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ξανά για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή για πτήσεις συντήρησης. Από τα 40 αεροσκάφη του τύπου Τ2, που απέκτησε η Πολεμική Αεροπορία το 1976, σε πτητική κατάσταση βρίσκονταν μόλις τέσσερα, εκ των οποίων τα τρία πετούσαν την ημέρα του δυστυχήματος.
Οι λόγοι της πρόωρης απόσυρσης σχετίζονται σαφώς με τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους. Αυτές τις ημέρες, ο πρόεδρος της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων έχει το δύσκολο έργο να συλλέξει όλα τα στοιχεία που θα διαλευκάνουν πλήρως τις συνθήκες υπό τις οποίες ο έμπειρος επισμηναγός βρήκε τραγικό θάνατο.
Όπως στην περίπτωση με το Canadair CL-215 στην Εύβοια, που συνετρίβη στις 25 Ιουλίου κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στην Κάρυστο, έτσι και εδώ υπάρχει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την άντληση κρίσιμων πληροφοριών. Πρόκειται για μια σειρά από βίντεο που δίνουν λεπτομέρειες για τα δεδομένα τα οποία ίσχυαν λίγο πριν από τη συντριβή. Μάλιστα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η Realnews, υπάρχουν τουλάχιστον τρία βίντεο που έχουν καταγράψει την πορεία του Τ2 πριν αυτό συντριβεί μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης, στην Καλαμάτα.
Η αιτία
Το χειρότερο σενάριο φαίνεται ότι επιβεβαιώνεται. Παρά τους εξονυχιστικούς τεχνικούς ελέγχους που γίνονται από το έμπειρο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, η αποκόλληση καίριου τμήματος από το αεροσκάφος φαίνεται ότι προκρίνεται ως η επικρατέστερη αιτία.